Rutger

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 591)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Spijt van het griefen #5774
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Hoi Rombertus,

    Ik heb je ban opgeheven. Je was nog nooit eerder voor iets verbannen. Verder denk ik dat het vanaf nu wel goed zal gaan, en dat de gebouwen en mobs van anderen nu wel veilig blijven.

    Welkom terug op de server!

    Groeten,
    Rutger

    In reactie op: Zugt ik denk niet te goed na wat ik doe #5768
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Lars had al op Discord gereageerd. Je ban blijft staan tot 2 juli, wat hij al stond dus. Graag niet mensen gaan spammen via Discord.

    In reactie op: Ban #5767
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik heb je ban opgeheven. Het was al zo ontzettend lang geleden…

    Welkom terug!

    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ken je eigenlijk al het systeem met lege spawneieren? Je kunt daar een huiddier in stoppen en vervolgens aan iemand anders geven.

    In reactie op: Goede manier om een vills farm te nerfen #5758
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan: het handelen ingeperkt. Lag was niet het enige probleem, de servereconomie functioneerde ook slecht. 🙂

    Villagerfarms ingeperkt

    In reactie op: /msg toggle #5752
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    We hebben op deze server expres geen /mute, of iets wat daarop lijkt. Als iemand zich niet kan gedragen, dan moet die persoon erop worden aangesproken. Het zou omgekeerde wereld zijn als de slachtoffers dan maar de ander moet gaan negeren; dan maak je het een probleem dat de slachtoffer maar moet oplossen. Deze server is klein genoeg dat we gewoon kunnen ingrijpen als het nodig is.

    Daarnaast ontstaat er nogal wat verwarring als één persoon zit te praten, maar de ander dat niet kan horen.

    In reactie op: Een nieuwe winkelfunctie #5748
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het zou inderdaad wel handig zijn als je kon zien hoeveel iemand inkoopt. Sorteren op prijs zou ook wel handig zijn. Omdat er niet zoveel winkels per item zijn, denk ik dat daarnaast ook nog een knop toevoegen om per hoeveelheid te sorteren niet nodig is – dat scheelt mij weer werk.

    In reactie op: Overzetten Nethergebouwen #5742
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Dat is het idee ja, hele farms gaat niet lukken, gebouwen wel.

    In reactie op: Overzetten Nethergebouwen #5740
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Helaas, complete gebied zijn niet mogelijk. Zie https://rutgerkok.nl/minecraft/2020/05/aankomende-netherreset-en-hogere-kijkafstand/ . Farm zelf kan wel, maar je moet dan wel zelf het terrein eromheen opnieuw aanpassen.

    In reactie op: Winkeldiscussie #5734
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het probleem hier is dat sommige spelers juist wel competitief willen spelen met punten, en anderen juist niet. De een wil graag rijk worden, de ander wil zich juist nooit zorgen hoeven maken om punten.

    De oplossingen klinken allemaal nogal ingewikkeld. Gildes zullen voor kunstmatig hogere prijzen zorgen, wat tot nog rijkere spelers zal leiden. Ook is het systeem niet zo eenvoudig te begrijpen.

    Twee ranks zijn denk ik nog de beste oplossing, hoewel we hier ook moeten oppassen met alt-accounts. Misschien kunnen we iets met “abonnementen” doen? Dat je iets nuttigs aan je account kunt toevoegen dat één punt per 10 minuten kost, en nog iets anders nuttigs dat ook één punt per 10 minuten kost.

    In reactie op: Kaart update #5728
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Er zijn ruim 8000 spelers op de server geweest, dus dat gaat een beetje vol worden… Zelfs van nederzettingen hadden we besloten dat dat te druk zou worden. (Zie https://rutgerkok.nl/minecraft/2019/03/spoorlijnen-staan-nu-op-live-kaart/ )

    Als je zou kunnen opzoeken waar de dichtstbijzijnde niet-ontdekte End City was zou het spel wel een stuk gemakkelijker worden. Denk niet dat we dat willen…

    Je kunt hier trouwens de naam die wordt weergegeven aanpassen: https://rutgerkok.nl/minecraft/forums/gebruikers/vineitron/edit/ Je moet wel blijven inloggen met vineitron als gebruikersnaam.

    In reactie op: Minimum Prijzen op enchanted boeken. #5716
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Als ik het zo zie, dan gaat het fout bij boeken omdat je er oneindig veel van kunt maken, waardoor ze zo weinig waard zijn. De feestblokjes, waar je onmogelijk nieuwe van kunt maken, zijn juist heel duur. Zo bezien werkt het winkelsysteem dus prima.

    Probleem is dat die boeken nogal krachtig zijn, en daarom verstoort dit het spel als er oneindig veel op de markt komen. Jullie willen kunstmatig de prijs hooghouden, wat ervoor gaat zorgen dat jullie steenrijk worden zonder er echt moeite voor te doen. Dat lijkt mij ook niet echt goed voor het spel.

    Is het niet een beter idee om iets aan die boeken zelf te doen? Ergens in te grijpen zodat spelers er niet meer zoveel van kunnen produceren? Dat lijkt me beter dan dat we een soort oliemagnaten gaan creeëren door kartels op te richten.

    In reactie op: Spullen verloren #5708
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Lars heeft hier nog naar gekeken, maar hij kon helaas niets terugdraaien… 🙁

    In reactie op: Trident vinietron #5699
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Van heerxtem: “Ik heb even met Lars gesproken die bij de discussie aanwezig was en heb vernomen dat Dirk de tridant daadwerkelijk had en niet wou teruggeven. Ik heb hem een warn gestuurd met de vraag om dit toch te doen.”

    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ok, ik zie dat de discussie inmiddels alle kanten op gaat. Ik vind het leuk om al die reacties te lezen; het laat zien dat mensen echt betrokken zijn bij de server en meedenken. Ik ga nu toch de discussie wat ordelijker maken, dus ik ga dit draadje sluiten en een nieuwe openen.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 591)