Rutger

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 591)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6947
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het is handig als mensen vast even bordjes neerzetten met wat ze willen bouwen, dan heeft iedereen vast een plekje. Zondag na het PvP-gevecht kunnen we dan aan de slag. πŸ™‚

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6941
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Bij de plek met “Landbouw?” kunnen we een molen bouwen, dat verklaart dan waarom het zo groen is.

    Als je iets wil bouwen (ook als het niet op de kaart staat), laat het dan vooral weten!

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6940
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Gisteren had tjbs al een plek gevonden, en op Discord zag ik niet echt kritiek op die plek. Ik heb op basis van tjbs ontwerp geprobeerd om het terrein een beetje in te delen:

    Suggesties zijn welkom!

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6925
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Even de discussie van Discord hier geplakt. πŸ™‚

    jpvnlwn β€” vandaag om 09:34
    Dus een type plains met een langwerpige bergketen op de achtergrond zou perfect zijn

    MrDucky01 β€” vandaag om 09:36

    @Rutger
    ik zou ook wel willen helpen, als dat mag/kan πŸ˜€

    tjbs β€” vandaag om 10:56
    Rutger had het over een savanna maar dan met oak ipv savanna bomen

    MrDucky01 β€” vandaag om 10:59
    een grote boom in het midden kan wel
    dat je een rotonde hebt

    jpvnlwn β€” vandaag om 11:00
    Een savanne met een bergketen is nog makkelijker en die bomen kun je zelf bouwen/planten

    Tylon3T β€” vandaag om 12:03
    op de foto van de kaart van jpvnlwn hebben we zo te zien een meer vlak terrein in de mesa

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:06
    Bedoel je de eroded badlands?

    Tylon3T β€” vandaag om 12:08
    de plaats met al het red sand
    de savanne kan ook goed werken voor een spawn

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:09
    Dat is eroded badlands

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:10
    Ik heb dus ergens anders ook al een langwerpige bergketen in een savanne gevonden die we misschien ook kunnen gebruiken

    Tylon3T β€” vandaag om 12:16
    klinkt leuk

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:43
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Qdeam β€” vandaag om 14:08
    noice erg vet
    en die plek is minder ver van het huidige spawn
    heb me niet specefiek aan gemeld maar ik denk dat het duidelijk is dat ik ook mee wil helpen bouwen xd

    tjbs β€” vandaag om 15:09
    In 1.21 worden er delen van de wereld opnieuw geladen. Het heeft volgens mij dus niet zo veel zin om nu al te zoeken…

    Tylon3T β€” vandaag om 15:10
    het terrein zou normaal gelijkaardig moeten blijven ook als het opnieuw wordt gegenereerd
    wel afhankelijk van de aanpassing van rutger aan de terrein generatie

    jpvnlwn β€” vandaag om 15:15
    de seed blijft het zelfde eigenlijk het enige wat er waarschijnlijk gaat gebeuren is dat de verspreiding van trial chambers veranderd word en dat er meer chambers dichterbij de oudere chunks komen

    tjbs β€” vandaag om 15:17
    En toch is het vaker gebeurt dat nieuwe chunks een totaal nieuwe generatie van het terrein maakt. Ik had een keer een vies moeras achter mijn base waardoor ik moest verhuizen…

    jpvnlwn β€” vandaag om 15:18
    mongrove of gewoon moeras?

    Tylon3T β€” vandaag om 15:27
    het hangt inderdaad af van update tot update wat

    MrDucky01 β€” vandaag om 15:39
    ik geloof dat het terrein blijft wanneer de chunks langer dan (in totaal) 50 minuten ingeladen zijn. in dit geval zouden we “oud” 1.20 terrein kunnen gebruiken omdat 1.21 geen effect heeft op de terrein generatie (niet zoals 1.18 had).

    het enige wat er qua terrein zal veranderen is ondergronds, met de trial chambers, maar deze zullen sowieso gegenereerd worden, ook als je langer dan 50 minuten in die chunk zit. dit is omdat deze chambers vaak tussen Y-20 en Y-40 te vinden zijn, wat onder de chunk-hoogte zit wat is ingesteld op Y50

    Qdeam β€” vandaag om 17:31
    jij wilt echt graag een mangrove biom vinden he

    jpvnlwn β€” vandaag om 17:31
    ja zeker

    UberTeun β€” vandaag om 17:48
    als het goed is, is de code van minecraft sinds 1.18 zo gemaakt dat wanneer er nieuwe biomes of andere features worden toegevoegd deze soepel overgaan met al bestaan terrein
    maar alle updates daarvoor was het nog niet zo
    Volgens mij komt dit omdat ze allerlei componenten die het terrein bepalen (zoals biome, hoogte, noise, etc.) nu onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren. Dus als er een nieuwe biome zou worden toegevoegd in een chunk die herladen wordt (omdat ie eerst <50 min geladen was) is het terrein veelal hetzelfde, enkel niet de biome. Er wordt in de komende update geen biome toegevoegd, dus mijn redenatie zou zijn dat er niks in het terrein gaat veranderen
    dus denk het wel safe is om al te zoeken naar een spot toch

    tjbs β€” vandaag om 18:12
    Ik weet niet wat de serversoftware van Rutger veranderd
    Ik ga in ieder geval nog niet zoeken maar ik hou de rest ook niet tegen

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6921
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Leuk! Ik zit nog te denken of we inderdaad het station zo ver van de saloon willen hebben. Misschien leuk dat spelers even langs de winkels moeten, misschien irritant?

    We kunnen ook nog een riviertje toevoegen als het terrein dat toelaat. Daar zitten de goudzoekers dan!

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6918
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    jpnvlwn heeft alvast twee locaties gevonden, eentje in een badlands en eentje in een savanne: https://discord.com/channels/364006751701565443/739499635634077696/1251533507671625781

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6916
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ok, lijkt me duidelijk dat het een dorp uit het Wilde Westen wordt! Leuk dat zoveel mensen mee willen bouwen.

    Zodra 1.21 op de server is (en het terrein dus gereset is), kunnen we een plek uitzoeken. Dan moeten we nog een plattegrond schetsen, en dan kan de bouw beginnen!

    In reactie op: Het wordt tijd voor een nieuw spawn! #6908
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Om meteen mijn eigen mening te geven over het spawn:

    – Het moet redelijk veilig zijn, dus goed verlicht.
    – Het moet alle basisvoorzieningen hebben: serverwinkel, treinstation, warpportaal, enchantments & activation, crafting.
    – Het moet overzichtelijk zijn: spelers moeten snel de winkels en de uitgang kunnen vinden.
    – Het moet goed te bouwen zijn; zodat veel spelers kunnen helpen.
    – En het moet ervoor zorgen dat als je binnenkomt, je meteen denkt: wat een leuke server! Het moet dus gezellig zijn. πŸ™‚

    In reactie op: Afwezigheid zaken in winkelsysteem #6858
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ze zijn nu allemaal toegevoegd!

    In reactie op: Base gegrieft (weet niet hoelang geleden) #6819
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Sorry voor het late antwoord, had dit berichtje gemist.

    Ik zie ook niet echt wat er mist. Het huis heeft geen dak en een vloer van gras, maar er zit een farm in, dus misschien was dat de bedoeling.

    We kunnen maar tot 30 dagen terug in de tijd kijken, dus ik kan er weinig aan doen. Ik heb het dorp nu een beetje opgeknapt. Misschien dat jij een nederzetting kunt plaatsen, zodat griefers in de toekomst niks meer kunnen doen?

    In reactie op: Unban na heel veel jaar #6800
    Rutger
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: portaalplaten #6799
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Je hebt wel gelijk, de portaalplaten waren wel heel makkelijk om te slopen. Nu kan dat niet meer: je kunt ze nu pas slopen als je ze eerst gedeactiveerd hebt.

    Ik ga die 40 punten helaas niet vergoeden: we vergoeden op de server geen spullen. Dat leidde vroeger tot een hoop gedoe, met spelers die vanalles claimden. Alleen als iemand bij je gestolen heeft dan draaien we dat nog terug, want dat kan automatisch via de plugin CoreProtect.

    In reactie op: ik wil terug keren naar wereldbouw #6789
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Hoi Daan,

    Ik heb besloten je een unban te geven. Je was verbannen op 12 april 2020 door Lars. Dat was alweer drie jaar (!) geleden.

    Welkom terug!

    In reactie op: Kan niet bij chesten en blokken #6771
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Hoi,j

    Je moet hiervoor een online moderator (of eigenaar) vinden. Die kan alles overzetten. Als er niemand online is, en het geen rare tijd is, dan kun je proberen om in de chat een moderator te roepen met @Moderator . Dan krijgen we allemaal een bericht.

    Groeten,
    Rutger

    In reactie op: Unban na heel veel jaar #6763
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Zo te zien is (of was?) je ban al opgeheven door heerxtem. Je kunt dus op de server spelen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 591)