Rutger

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 573)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Account verloren #6596
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Weet jij waar die dingen staan? Bij /home lollertje209 zag ik alleen een lege mesa.

    In reactie op: Account verloren #6594
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Welkom terug! Dit is nu opgelost. Ik heb de hele boel van het oude account overgezet naar de nieuwe. Laat het me weten als er nog wat ontbreekt.

    In reactie op: Ondemocratische uitsluiting van kippenboerderijen #6568
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Dit kwam nog uit de tijd dat dieren beschermd waren tegen alles: lava, vuur, verstikking, etc. Nu is dat niet meer zo. Vanaf morgen kun je daarom weer kippen spawnen uit dispensers. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6556
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Qanrex gaat nog een poging doen om het gebouw te bouwen, nu wel klein genoeg. Ik heb hem jouw foto laten zien, tjbs. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6555
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    DoubleBlock: ja, de bouwstijl klopt niet meer met de andere gebouwen. Die herberg blijft daar gewoon staan, maar hij moet wel verbouwd worden. Als je inlogt dan zie je het wel. Als je wil kun je hem zelf verbouwen (graag!), anders kun je het ook aan ons overlaten.

    tjbs: Mooi! Past ook prima bij het plein dat er al is.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6551
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het nieuwe spawn loopt nu lekker, veel dank zijn we hiervoor verschuldigd aan UberTeun en ook tjbs. Neem eens een kijkje bij /place Rutger!

    Bij het stadshuis zitten we wel met een probleem. Qanrex en ciwikop hebben al een ontwerp voor het stadshuis gemaakt. Naast het stadshuis had DoubleBlock een herberg gebouwd, en helaas heeft de wet van de remmende voorsprong hier toegeslagen. Het gebouw zal verbouwd of zelfs herbouwd moeten worden om bij de bouwstijl te passen.

    Maar goed, het ontwerp van het stadshuis hield er rekening mee dat de herberg helemaal zou verdwijnen, en dat zij dus de vrijgekomen ruimte mogen gebruiken. Dat komt door een communicatieblunder van mij. Maar goed: het ontwerp gaat dus niet passen, en er moet een kleiner ontwerp komen. (Bovendien past een kleiner ontwerp ook beter bij de stad. Het is een kleine stad, en de kerk is ook klein.)

    Dus de komende dagen gaan we weer op zoek naar nieuwe bouwers voor het stadshuis. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6542
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Klopt! Ik had bedacht dat we dit keer de serverwinkel wel gewoon in het winkelgebied kunnen zetten, dat gebied is dit keer toch heel dichtbij.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6540
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Planning:

    Ik heb ook al in Minecraft de kavels getekend met cobblestone. Jullie moeten maar kijken of die kavels qua grootte een beetje goed zijn.

    Inspiratie (eeste foto gekozen door Try_Tym):

    In reactie op: World generation #6539
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Nee klopt, //regen geeft het terrein dat 1.18 daar zou genereren. Als je een backup hebt dan kun je via WorldEdit een stukje (een aantal chunks bijvoorbeeld) als schematic exporteren, en dat dan importen in de live server.

    Wij gaan verder gewoon door met de oude wereld. Mojang heeft voor een prima overgang tussen oud en nieuw terrein gezorgd. Verder moeten we onthouden dan we voor oud terrein geen //regen mogen gebruiken.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6537
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    We zitten nu in een wat groter dal, met een rivier in aanbouw en een grote grot. Je kunt het vinden via /place Rutger. Morgen (dinsdag) ga ik even een kaartje maken, zodat we een indeling kunnen maken.

    Het thema is: vrolijk bergdorpje, maar tegelijk ook survival.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6532
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ok, mijn voorstel:

    We bouwen in dit dal een groen en vrolijk dorpje. Genoeg winterse dingen hier, maar ook genoeg zomerse. Er is ook ruimte voor een skibaan. En er ligt een grote grot onder. Moet vast wat leuks van te maken zijn. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6529
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik heb /place Rutger op een plek gezet die misschien wel wat is: daar kun je volgens mij prima een bergdorp bouwen, dat ook in de zomer OK is.

    Je zit daar tussen twee bergen in, in een soort groen dal. Daar moeten we vast wel wat mee kunnen.

    Andere plekken zijn ook welkom! Zolang het maar niet verder is dan 10000 blokken vanaf de rand van de live-kaart.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6526
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Als we een bergdorp gaan doen (wat ik leuk vind), dan moet het denk ik wel zonder sneeuw. Anders ziet het er over een half jaar (als het zomer is) heel raar uit.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6522
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik dacht zelf ook aan de toekomst. Een soort vrolijke fantasy-stad met veel groen:

    [Plaatje verwijderd]

    (Plaatje van Wonderwoods)

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6517
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Max_NL op Discord: Idee Thema: Wilde Westen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 573)