Rutger

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 583)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6551
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het nieuwe spawn loopt nu lekker, veel dank zijn we hiervoor verschuldigd aan UberTeun en ook tjbs. Neem eens een kijkje bij /place Rutger!

    Bij het stadshuis zitten we wel met een probleem. Qanrex en ciwikop hebben al een ontwerp voor het stadshuis gemaakt. Naast het stadshuis had DoubleBlock een herberg gebouwd, en helaas heeft de wet van de remmende voorsprong hier toegeslagen. Het gebouw zal verbouwd of zelfs herbouwd moeten worden om bij de bouwstijl te passen.

    Maar goed, het ontwerp van het stadshuis hield er rekening mee dat de herberg helemaal zou verdwijnen, en dat zij dus de vrijgekomen ruimte mogen gebruiken. Dat komt door een communicatieblunder van mij. Maar goed: het ontwerp gaat dus niet passen, en er moet een kleiner ontwerp komen. (Bovendien past een kleiner ontwerp ook beter bij de stad. Het is een kleine stad, en de kerk is ook klein.)

    Dus de komende dagen gaan we weer op zoek naar nieuwe bouwers voor het stadshuis. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6542
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Klopt! Ik had bedacht dat we dit keer de serverwinkel wel gewoon in het winkelgebied kunnen zetten, dat gebied is dit keer toch heel dichtbij.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6540
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Planning:

    Ik heb ook al in Minecraft de kavels getekend met cobblestone. Jullie moeten maar kijken of die kavels qua grootte een beetje goed zijn.

    Inspiratie (eeste foto gekozen door Try_Tym):

    In reactie op: World generation #6539
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Nee klopt, //regen geeft het terrein dat 1.18 daar zou genereren. Als je een backup hebt dan kun je via WorldEdit een stukje (een aantal chunks bijvoorbeeld) als schematic exporteren, en dat dan importen in de live server.

    Wij gaan verder gewoon door met de oude wereld. Mojang heeft voor een prima overgang tussen oud en nieuw terrein gezorgd. Verder moeten we onthouden dan we voor oud terrein geen //regen mogen gebruiken.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6537
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    We zitten nu in een wat groter dal, met een rivier in aanbouw en een grote grot. Je kunt het vinden via /place Rutger. Morgen (dinsdag) ga ik even een kaartje maken, zodat we een indeling kunnen maken.

    Het thema is: vrolijk bergdorpje, maar tegelijk ook survival.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6532
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ok, mijn voorstel:

    We bouwen in dit dal een groen en vrolijk dorpje. Genoeg winterse dingen hier, maar ook genoeg zomerse. Er is ook ruimte voor een skibaan. En er ligt een grote grot onder. Moet vast wat leuks van te maken zijn. 🙂

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6529
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik heb /place Rutger op een plek gezet die misschien wel wat is: daar kun je volgens mij prima een bergdorp bouwen, dat ook in de zomer OK is.

    Je zit daar tussen twee bergen in, in een soort groen dal. Daar moeten we vast wel wat mee kunnen.

    Andere plekken zijn ook welkom! Zolang het maar niet verder is dan 10000 blokken vanaf de rand van de live-kaart.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6526
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Als we een bergdorp gaan doen (wat ik leuk vind), dan moet het denk ik wel zonder sneeuw. Anders ziet het er over een half jaar (als het zomer is) heel raar uit.

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6522
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik dacht zelf ook aan de toekomst. Een soort vrolijke fantasy-stad met veel groen:

    [Plaatje verwijderd]

    (Plaatje van Wonderwoods)

    In reactie op: Tijd voor een nieuw spawn! Denk/bouw je mee? #6517
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Max_NL op Discord: Idee Thema: Wilde Westen?

    In reactie op: ban van 6 jaar terug #6514
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Hoi,

    Ik heb je een unban gegeven. Het was inmiddels 4,5 jaar geleden dat je verbannen bent, dus je kunt inderdaad wel terug. Je was toen verbannen voor “smerig taalgebruik”.

    Welkom terug!

    Groeten,
    Rutger

    (Qanrex is geen moderator meer, vandaar dat ik deze even beantwoord.)

    In reactie op: Map art #6497
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik zie dit draadje nu pas. Knap werk! Moet vast veel te veel wol hebben gekost.

    In reactie op: spoor onderhoud #6487
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Oh, dat klinkt handig! Dank-jullie-wel!

    Ik heb nog snel wat toegevoegd zodat jullie werk niet voor niets is: vanaf morgen zal rondrijden in een mijnkar automatisch de InhabitedTime verhogen. Als je door een chunk rijdt met een InhabitedTime lager dan 60 minuten, dan wordt voor die chunk, en de chunks to 4 chunks verderop, automatisch de InhabitedTime verhoogd tot 60 minuten.

    Als 1.18 dan uit is, dan worden die chunks zeker niet verwijderd. 🙂

    In reactie op: unbann aanvraag #6467
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de ban opgeheven. We kijken natuurlijk niet alleen naar de laatste ban, maar naar de hele bangeschiedenis, dus in dit geval ook xray en stelen. Unbans draaien uiteindelijk maar om één ding: denken we dat iemand vanaf nu de server wel heel laat? Ik hoop van wel, vandaar de unban. Dus welkom terug!

    In reactie op: Ban van 2maanden geleden #6464
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Hoi Zuigsniper007,

    We hebben besloten je een unban te geven. (Lars is geen moderator meer, dus daarom antwoord ik even.) We hebben overlegd met het serverteam, en we denken dat het nu wel goed zal gaan. Dus welkom terug! 🙂

    Groeten,
    Rutger

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 583)