World generation

Wereldbouw Forums Algemeen World generation

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #6536
    Mr_Killer01
    Deelnemer

    Beste Rutger,

    Dit is aan jou en je team gericht.
    Zoals je misschien nog weet host ik ook een server of 5-6 momenteel, en kwam tot een verontrustende conclusie.
    Ik weet niet of jij of je team gebruik maakt van Worldedit, met name de //regen optie, maar deze werkt niet meer met de 1.18 wereld zoals de level seed dit ooit heeft bedacht. Tests van mijn zijde hebben dit aangetoond door de level seed in een singleplayer client op 1.17.1 een nieuwe wereld maken en dit op 1.18 laten doen. Conclusie was dat de werelden met dezelfde seeds totaal anders zijn.
    Ik heb inmiddels al naar meerdere mensen dit geuit, en ik weet dat jullie ook een wereld hebben die enorm uitgebreid is en het heel erg moeilijk is om al je fans te overtuigen dat helemaal opnieuw beginnen niet wenselijk is, zo vind ik dat ook.
    Als jij of je team een andere methode hanteren om wereld delen te herstellen (via backup e.d. uit een 1.17 wereld doe ik al) zou ik het op prijs stellen hierover ingelicht te worden, daar ik ook veel tijd heb gestoken in mijn wereld.
    Jij hebt een team om je heen, dat ontbreekt bij mij totaal, dus hoor ik graag jouw bevindingen….

    Dank.

    #6539
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Nee klopt, //regen geeft het terrein dat 1.18 daar zou genereren. Als je een backup hebt dan kun je via WorldEdit een stukje (een aantal chunks bijvoorbeeld) als schematic exporteren, en dat dan importen in de live server.

    Wij gaan verder gewoon door met de oude wereld. Mojang heeft voor een prima overgang tussen oud en nieuw terrein gezorgd. Verder moeten we onthouden dan we voor oud terrein geen //regen mogen gebruiken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.