jeffrey376

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • jeffrey376
    Deelnemer

    Gegroet allen!

    Om te beginnen: mijn excuses voor mijn impulsieve, dreigende en agressieve uitingen in de chat vanavond. Het was niet terecht en hier en daar enigszins ongepast. Het was niet mijn intentie om iemand aan te vallen, maar het frustreert/frustreerde mij mateloos dat er weer een probleem wordt aangekaart dat er voor mij en veel andere spelers niet is. Echter heb ik goed met Heerxtem gesproken en nu snap ik iets meer uit welke hoek het komt. Bij deze dus even mijn visie op de hele situatie.

    Er zit een rijke bovenlaag op deze server. Deze spelers hebben dat voornamelijk verdient dankzij farms. Door farms verliezen praktisch gezien alle voorwerpen op de server hun waarde. Ik als bouwer vind dat heerlijk: mooi goedkoop! Echter begrijp ik dat het voor het plezier voor spelers die graag handelen minder efficiënt is. Dat is echter een probleem dat er al jaren is. Toen ik begon op de server was diamond het zeldzaamste en zelfs dat werd toen al voor 1p per stuk verkocht. Wanneer werkt(e) de economie wel? Bij nieuwe updates; als er nieuwe items bij komen die (nog) bijna niet te krijgen zijn. Echter worden deze voorwerpen vaak al snel in grote getale bij elkaar gescharreld of er worden farms voor bedacht. Zo verliezen ook deze items weer hun waarde en is de economie weer op het oude peil.

    Van Heerxtem begreep ik echter dat het probleem voor hem (en veel andere rijke spelers) vooral ligt bij de uitdaging: Als je meer dan 5K hebt en je bent al bouwmeester, wat moet je dan nog met punten? Begrijpelijk… Laat ik dit wederom even in twee standpunten zetten:
    – 1. De bouwers: Hier val ik zelf onder. Ik bouw gewoon rustig door, koop af en toe wat materiaal en gebiedsuitbreidingen en verder let ik helemaal niet op mijn punten. Het zal mij dus een zorg zijn dat de economie plat ligt.
    – 2. De Handelaren: Zij zien geen uitdaging. Er valt niet te handelen, want alles zit al aan de laagst mogelijke prijzen en daarnaast kan je met al die punten ook weinig als je de rank bouwmeester gepasseerd bent.

    Hieruit concluderend (in mijn visie): Het probleem komt vanuit de handelaren en zij zijn ook de enige die er last van hebben. In het begin zei ik glashard: Niet zo schijnheilig lopen zeiken, eigen schuld en eigen probleem. Inmiddels ben ik het er toch mee eens dat we naar mogelijke nieuwe oplossingen moeten kijken vanuit de server. We willen niet dat mensen de server verlaten omdat ze uitdaging missen, terwijl ze hier altijd met plezier gespeeld hebben.

    Dan nu, het moment waar we allemaal op gewacht hebben: de (mogelijke) oplossingen!

    – 1. Beperkingen vanaf een bepaald bedrag.
    Ik ben het eens met het idee van Halomen4 om het aantal punten dat je per 10 minuten krijgt te verminderen vanaf een bepaalde hoeveelheid punten in ‘je portemonnee’. Als tegenargument wordt gegeven dat mensen dan punten gaan omzetten in blokken of via tweede accounts wegzetten. Dit zou kunnen gebeuren, maar het is eigenlijk ontzettend dom: je ver-ergert namelijk je eigen probleem. Echter is het ook niet echt een oplossing, maar meer een rem. Het aantal punten op de server neemt namelijk nog steeds toe, alleen in mindere mate. Toch lijkt het mij wel een goede toevoeging en als mensen dit gaan omzeilen met tweede accounts of het wegstoppen in items, dan is het hun eigen schuld als er geen uitdaging voor ze is.

    – 2. Nieuwe ranks/items.
    Voor rijke spelers ligt het probleem dus vooral in het niet kunnen uitgeven van hun punten. In de chat werden al verschillende ideeën geopperd over nieuwe ranks, speciale feesthoofdjes, enz. De vraag is alleen: hoeveel ranks komen er dan en welke nieuwe ‘functies’ brengt dat met zich mee? Echter zou het een oplossing kunnen zijn…

    – 3. Rutgers oplossing: het algemeen verlagen van het aantal punten dat je per 10 minuten krijgt en ranks afhankelijk maken van speeltijd.
    Op zich zou ook dit kunnen, maar het is wederom geen oplossing, maar een rem: de rijken blijven namelijk geld krijgen en het niet kunnen uitgeven. Mocht dit plan wel gekozen worden, dan ben ik wel van mening dat we van 5 naar minimaal 3 punten moeten. Dit omdat het teleporteren ook sowieso 3 punten kost.

    – 4. Het duurder maken van teleporteren, beschermingen en/of de servershop.
    Tja… Ik ben een Nederlander en ik hou niet van duur… Toch is het wel een oplossing. Om te beginnen ben ik geen voorstander van het duurder maken van teleporteren, naar mijn idee is het al duur genoeg (als ik ook kijk naar warps en portals). Beschermingen waren vroeger 15p per beschermingsblok meen ik mij te herinneren. Het duurder maken van /expand in nederzettingen zou dus wel een oplossing zijn, net als de prijzen in de servershop… Maar (helaas, er is een maar) is dit ook een lastig punt. Is het namelijk eerlijk tegenover de bouwers op de server? Er zijn namelijk zat bouwers die niet standaard 5000 punten hebben of een dergelijk getal. Ook zij moeten dan nu meer gaan betalen om het probleem van ‘de rijken’ op te lossen. Dat brengt mij op een laatste idee.

    – 5. Eén speciale rank na bouwmeester.
    Deze rank, ik noem hem maar even ‘Rijkaard’, kan je vrijwillig nemen. Je kan er niet meer mee dan als bouwmeester, alleen veranderen er een aantal zaken. Zo zouden we het idee van Halomen kunnen toepassen dat je voortaan minder, of zelfs geen, punten meer krijgt per 10 minuten. Ook de prijzen voor teleporteren, beschermingen en in shops worden dan duurder voor je. Door te upgraden naar deze rank kies je hier vrijwillig voor. Je geeft dus sneller punten uit en zult meer naar de handel moeten kijken. Terug downgraden naar Bouwmeester kan alleen via een personeelslid: bijv. wanneer je echt krap met punten komt te zitten (wat ik niet snel zie gebeuren met meer dan 10K op de teller). Deze rank is dus meer een ‘uitdagings-rank’ voor rijke spelers die graag handelen en beïnvloedt ook geen andere spelers. Wederom kunnen spelers dan nog gebruik maken van een extra account of van punten weggewerkt in items, maar ook dan geldt: ze snijden zichzelf in de vingers.

    Voor iemand het idee toch oppert: Extra functies/items toevoegen aan deze rank helpt dan niet. Voorbeeld: stel je zou bij het upgraden naar deze rank een speciaal feesthoofdje krijgen. Dan zal een rijke speler met zijn ene account upgraden om vervolgens met al zijn punten, en het feesthoofdje, over te stappen naar het andere account. Hij heeft dan toch het feesthoofdje en de punten, zonder de ‘beperkingen’ van de nieuwe rank. Het is dus echt een VRIJWILLIGE rank die enkel doelt op extra uitdaging.

    Dit zijn de oplossingen die ik nu zie met de voor- en tegenargumenten die ik nu zie. Een laatste oplossing zou nog kunnen zijn: het aan banden leggen van farms. Deze veroorzaken naar mijn idee de grootste problemen, maar ik denk niet dat niemand op die maatregelen zit te wachten.

    Tot slot wil ik graag benadrukken dat ik van mening ben dat bouwers NIET te leiden zouden moeten hebben onder de handelaren. Er staan hier gewoon twee groepen tegenover elkaar met een andere spel-insteek en daardoor lopen de gemoederen hier en daar wat hoog op. Naar mijn idee zou oplossing 5 hier een goede compromis voor zijn.

    Ik hoop dat we hier wat mee kunnen.

    Met vriendelijke groet,
    Jeffrey376

    In reactie op: Fantoompijn (phantoms) #5299
    jeffrey376
    Deelnemer

    Het werkt naar mijn idee precies zoals Cera het beschrijft. Ik gebruik zelf bijna elke nacht een bed (ben als de doods voor die beesten), maar ga er na een paar seconden weer uit, ondanks dat het geen dag is geworden. Tot nu toe nooit last meer gehad van de phantoms! Het hoeft dus niet perse dag te worden naar mijn idee 🙂

    In reactie op: Rare ban door 'jeffrey376' #4918
    jeffrey376
    Deelnemer

    Aangezien de boodschap niet echt door lijkt te dringen, ga ik er verder geen woorden aan vuil maken. Prettige dag nog.

    In reactie op: Rare ban door 'jeffrey376' #4914
    jeffrey376
    Deelnemer

    Een eigen persoonlijkheid heeft iedereen en dat mag zeker. Maar als anderen daar onder lijden dan gaat er iets mis. Ik zeg niet dat je alleen maar fouten maakt, je zal vast ook genoeg mensen helpen. Maar binnen het staff-team ontvangen we vaker klachten over je en begint ons geduld een beetje op te raken met je. Dat zal wel niet voor niks zijn.

    Om nog even wat aan te merken over dat de situatie al is opgelost: Ik kreeg van Qanrex zelf te horen dat hij het eens is met de ban, dus helemaal opgelost zal het wel niet zijn geweest.

    Je kan nu hoog en laag blijven springen, maar de ban blijft staan, of je er nou last van hebt of niet.

    In reactie op: Rare ban door 'jeffrey376' #4909
    jeffrey376
    Deelnemer

    Hoi PartyJo

    Het gaat mij niet alleen om de situatie rond het huisje. Het gaat mij om je brutale, arrogante en gemene acties en berichten. Je houdt voor geen meter rekening met andere spelers. Dit is niet de eerste keer dat je gedrag erg opvalt binnen het personeelsteam. De ban is naar mijn mening meer dan terecht en daarnaast een goede les voor je om meer rekening te houden met anderen.

    Met vriendelijke groet,
    Jeffrey376

    In reactie op: Zelf toegegeving van griefing. #4905
    jeffrey376
    Deelnemer

    PartyJo,

    In de eerste plaats is het niet netjes iets te claimen dat jij niet gebouwd hebt zonder te overleggen.

    Ten tweede heb je bordjes geplaatst met teksten als ‘Het bordjes huis is geclaimd door PartyJo XD haha’. Buiten het feit dat dit enorm kinderachtig is, is het ook gewoon gemeen. (Alvast voor dit wordt ontkent, ik heb screenshots van de inmiddels verwijderde bordjes).

    Ten derde heb je op een paar van deze bordjes ook vermeld dat je het huisje ging slopen. Dit gaat niet gebeuren. Het gebouwtje is niet van jou (of je het nou geclaimd hebt of niet) en jij hebt dus ook niet het recht te beslissen of je het sloopt of niet.

    Kortom: Het gebouwtje blijft er gewoon staan! Je zal dus je eigen plannen moeten wijzigen. Er wordt nog gekeken wat we met het geclaimde stukje doen waar het gebouw op staat.

    In reactie op: Ban Dex_ster Bo_lamers #3833
    jeffrey376
    Deelnemer

    Hallo Dex_ster, om even jullie ban toe te lichten:

    Gister tijdens een controle in mijn dierentuin kwam ik erachter dat er was ingebroken en dat er o.a. in mijn villager verblijf gegriefd was. 2zqa Heeft het voor mij bekeken en jullie bleken dit samen te hebben gedaan. Nu klinkt een ban misschien wat overdreven, maar ik heb een tijdje geleden ook al vernomen dat je had ingebroken. Ik heb je toen gevraagd hoe je het park in gekomen was, maar daar heb je niet op gereageerd. Ik heb het er toen maar bij gelaten, maar ik ben er nu wel klaar mee, er staat niet voor niks een hek om het park heen.

    Wat bolamers betreft wil ik hem/haar nog wel een kans geven (weet niet hoe 2zqa hier over denkt). Als het maar niet weer gebeurd! Als je het dierenpark in wil, ga je gewoon via de portal ‘Dierentuin’!

    Gr. Jeffrey

    In reactie op: Ban bericht klopt niet… #3279
    jeffrey376
    Deelnemer

    Hallo Luijk,

    Je kan ook xD gebruiken en alsnog de staff uitdagen…

    En die AFK machine kwam net iets te vaak voor in jouw berichten in de chat. Bij het terug lezen van de chat kwam het wel zo’n 6x voorbij op verschillende dagen, dat lijkt nogal verdacht. Dat was voor ons dan ook een goede reden om je te bannen.

    Gr. Jeffrey376

    In reactie op: unban jonasmaes01 #3260
    jeffrey376
    Deelnemer

    Jonasmaes,

    Nee, je bent niet geunbanned en zoals al meerdere keren gezegd is zal dat ook niet gebeuren. De duur van een ban ligt aan wat iemand gedaan heeft. Volgens ons (het personeel) was een ban tot 4 September voor jou redelijk. Ik en de rest van de staff snappen dat het niet leuk is, maar we gaan je niet unbannen.

    Mvg.
    Jeffrey

    In reactie op: Graag terug op Wereld bouw na 1.5 jaar #3204
    jeffrey376
    Deelnemer

    Marshall/Hero,

    Het is niet de eerste keer dat je zegt dat je verandert bent en vervolgens weer gebanned werd. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat na zo veel (permanente) bans ons vertrouwen in jou zo goed als verdwenen is…

    In reactie op: NetherFarm #3166
    jeffrey376
    Deelnemer

    Ik wilde ook graag even reageren,

    1. Bilaal wil graag naar die netherfarm en Kris is bereid een tp verzoek toe te staan, mits hij daar 50 p. voor krijgt. Dit is geen overtreding, maar gewoon ruil (Punten voor een Dienst).

    2. Dat Kris een private-deur omzeilt lijkt me niet de bedoeling, die deur zit er niet voor niets (Of er nou gaten in de muur zitten of niet.).

    3. Wat Kris zegt over coördinaten opzoeken en er dan zelf naar toe lopen: Dit is ook gewoon toegestaan, mits hij er vervolgens geen last mee veroorzaakt in en rond het woon/werk gebied van anderen. (In dit geval even belangrijk: Deze farm klinkt/lijk openbaar, als Kris of wie dan ook hier nu heen zou lopen aan de hand van de coördinaten en er is al een ander aan het farmen, telt deze vorm van overlast niet lijkt mij, of moet er in het ergste geval een stafflid de situatie oplossen).

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

    Voor mijn mede staffleden: Als ik wat verkeerds gezegd heb, geef het even aan 😀

    Gr. Jeffrey

    In reactie op: Apart? #3121
    jeffrey376
    Deelnemer

    Ik wil graag even melden dat ik al meerdere malen (voor je gebanned was) berichten heb ontvangen over dat jij zou hebben gesproken over AFK-Machines. Dat maakt wel verdacht, dat moet je zelf ook toegeven.

    In reactie op: Cactus farm #2958
    jeffrey376
    Deelnemer

    Zolang hij niet extreem groot wordt, is het geen probleem!

    In reactie op: unban maxterflax2002 #2957
    jeffrey376
    Deelnemer

    maxterflax, Ik heb even gekeken en ik zie dat je geband bent voor o.a. schelden en spammen. Ik weet niet precies wat er gebeurd is en of je unban kan krijgen, daar moeten Qanrex en 2zqa (degene die je permanent geband heeft) even naar kijken.

    In reactie op: YouTube opnamens #2934
    jeffrey376
    Deelnemer

    Hoi Joram,

    Opnames maken mag gewoon, goed dat je het wel voor de zekerheid even vroeg! 😀

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 61)