Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 april 2020 om 22:25 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5681RutgerSleutelbeheerder
Ik was in mijn openingspost duidelijk over mijn probleemstelling: er zijn teveel punten, waardoor punten geen waarde hebben voor de meer geavanceerde spelers. Ze hoeven er niks mee te doen, want ze hebben toch genoeg.
Dat de prijzen in de winkels dalen omdat dat item totaal niet zeldzaam meer is, is volkomen logisch. Dat mensen nog maar weinig punten kunnen verdienen met items waarvan je wagonladingen kunt produceren, is ook logisch. Dat mensen dat vervelend vinden snap ik, maar dat is zoals de wet van vraag en aanbod werkt. Kartelvorming zorgt er alleen maar voor dat spullen voor een te hoge prijs verkocht worden, waardoor andere spelers er minder van gaan kopen, en er dus minder punten verhandeld worden.
Ik ben mij ervan bewust dat mensen nu spullen dumpen voor veel te lage prijzen omdat punten voor hen toch geen betekenis hebben. Het doel van dit topic is het teveel aan punten aan te pakken op de server, waardoor punten weer betekenis krijgen. Als effect wordt hierdoor aangemoedigd dat spelers een zo hoog mogelijke prijs gaan vragen in hun winkels, omdat ze dan daadwerkelijk wat met de verdiende punten kunnen doen.
16 april 2020 om 20:37 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5678RutgerSleutelbeheerderFarms vallen in principe buiten deze discussie: ze voegen geen punten toe aan de server, en laten ook geen punten verdwijnen uit de server. Ze dragen er dus niet aan bij aan het probleem van dat we nu teveel punten hebben in de servereconomie. Ze zorgen er wel voor dat sommige spelers rijk worden, maar voor de totale hoeveelheid punten op de server maakt het niks uit.
Gildes voorkomen concurrentie en kunnen zo de prijs opdrijven, maar opnieuw: het lost het probleem niet op. Ze zullen niks veranderen aan dat er te veel of te weinig punten zijn op de server.
Ik denk dat mijn oplossing uit de openingspost toch teveel gevolgen heeft voor de meeste spelers – je kunt rank upgrades niet meer versnellen of vertragen afhankelijk van hoe je wil spelen, en bouwmeesters die veel teleporteren worden ook erdoor geraakt. Laten we dit dus niet doen. We moeten dus iets specifiekers vinden dat wel het probleem van teveel punten op de server.
Dus dan blijft alleen het voorstel om als je veel punten hebt, geen punten meer te ontvangen over. Ik ga er nog over nadenken. Er zal een nieuw topic komen. Zoals altijd geldt: als de meeste mensen tegen zijn dan komt het er simpelweg niet. Als de één kamp fel voorstander is, en een ander kamp fel tegenstander, dan komt er een poll.
Bedankt allemaal voor de discussie! Blijkbaar werkt een forumdraad hiervoor beter dan de chat. 🙂
15 april 2020 om 20:34 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5670RutgerSleutelbeheerderPunten komen nu het spel in door de beroemde 5-voor-10-regel. Punten gaan het spel uit doordat spelers teleporteren of punten in nederzettingen stoppen. Punten gaan “effectief” het spel uit als spelers inactief worden. Merk op: als je met iemand handelt, dan blijft het aantal punten in de economie gelijk: de punten wisselen alleen van eigenaar.
Er is nu dus een (nogal grote) onbalans in hoeveel punten er het spel in komen en hoeveel punten er weer uit gaan, waardoor de economie niet goed functioneert. Of dit een probleem is hangt af van hoe je speelt. Als je weinig handelt, heb je weinig met de economie te maken, en maakt het dus niet uit voor jou dat de economie slecht functioneert. Voor de spelers die veel handelen denk ik wel dat er verbetering mogelijk is.
Er worden veel ideeën aangekaart hier. Om het “probleem” hier op te lossen moet dat idee ofwel minder punten het spel in brengen (mijn voorstel dus) ofwel meer punten het spel uit jagen, bijvoorbeeld door de prijzen te verhogen. Ideeën die geen van beiden doen negeer ik hier even om zo on-topic te blijven.
- Jeffrey stelt voor een vrijwillige rang te maken waarbij je geen punten meer ontvangt. Als genoeg mensen deze rang nemen dan beperkt dit de instroom van punten, en dat kan dus werken. Maar de vraag is of genoeg spelers dat willen.
- Qanrex stelt voor om vanaf Vaste gast geen punten meer te geven. Dat beperkt de instroom, en dat zou dus het economische probleem oplossen. Echter, dan word je verplicht om te handelen als je daarna nog wil teleporteren en beschermen. Omdat beide dingen min of meer verplicht zijn op de server, verplicht je hierdoor spelers om te gaan handelen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
- Verschillende mensen stellen voor om rijkere mensen minder punten te geven. Dat beperkt de instroom, en zou dus het probleem oplossen. Eén probleem hier is dat dit nu te gemakkelijk te omzeilen is, waardoor deze hele strategie in het water valt, maar dat is mogelijk op te lossen. En zoals the_fun_killer opmerkt moet er dan ook een andere oplossing komen om punten “op te slaan”.
- aFluffyTeddie stelt voor om extra punten te geven bij winkelaankopen. Dit haalt geen punten uit het spel weg en beperkt het de instroom ook niet, dus het lost niks op. Bovendien kunnen mensen dan afspreken om prullaria aan elkaar te verkopen, waardoor ze behoorlijk wat punten kunnen verdienen.
Ik zie hier dus twee oplossingen die kunnen werken:
- Mijn oplossing uit de openingspost.
- Eentje waarbij alles blijft zoals het nu is (dus ranks kosten nog steeds evenveel punten), maar waar rijkere mensen minder punten ontvangen. Zeg tot 100 punten nog steeds 5-per-10, maar daarna gaat het omlaag tot je boven de 1000 punten niks krijgt. Om dit te laten werken moet je dingen als dragon eggs niet meer kunnen verkopen aan de server, en moeten alt-accounts als één account gezien worden.
14 april 2020 om 21:51 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5653RutgerSleutelbeheerderBelastingen waren bijzonder impopulair, dus die zijn geschrapt. (Hoewel ik het zou kunnen waarderen als mensen niet gaan dreigen als ze hun mening daarover kenbaar maken.) Verder heb ik 2 naar 3 punten aangepast.
Tylon3T: max aantal punten gaat niet werken, mensen kunnen altijd nog punten bewaren als nederzettingsblokken of op een andere account. Bovendien worden punten dan direct helemaal niks waard voor iedereen die aan de max zit, en dat willen we nou juist voorkomen. Gelukkig heb jij 2000 punten, dus ik denk dat jij al zo weinig teleporteert dat je niet hoeft te gaan handelen.
RutgerSleutelbeheerderHoi Milboy,
Ik vind dit gewoon een simpel misverstand: Lars dacht dat jij weer verder gegaan was met de “Michelle Obama”-grap. Vandaar ook zijn reactie uit je openingspost. Dat hij met de unban nog even wachtte kan gewoon komen omdat hij niet altijd achter zijn computer zit.
Tot slot: let alsjeblieft even op je toon. Je komt hier op hoge poten een verhaal halen. We zijn gewoon een groepje vrijwilligers die samen een Minecraftserver draaien. We verdienen hier geen cent aan, het kost ons alleen maar geld. Er zit geen professionele organisatie achter. Zie ons als een groepje mensen die een borrel organiseert, en niet als de klantenservice van de Hema. Laten we ons allemaal inzetten voor een gezellige server. 🙂
Groeten,
Rutger14 maart 2020 om 21:05 In reactie op: Voice-channel in Discord voor personen met een slechte internetverbinding. #5613RutgerSleutelbeheerderBedankt voor je suggestie! Ik heb Spraak 3 ingesteld op 8 kbps.
RutgerSleutelbeheerderHet was een huis van DeGamendeZwerver: bijna alle muren waren verdwenen. Op Discord vertelde je van DeGamendeZwerver toestemming had om het te griefen. Ik heb daarom de ban opgeheven. Verder wel de opmerking dat we de regel “Probeer bovengronds alleen mooie gebouwen neer te zetten.”, dus bovengronds gebouwen laten staan die eruit zien alsof ze gegrieft zijn is niet handig.
RutgerSleutelbeheerderJe kunt nu met nootblokken acties activeren met redstone. https://rutgerkok.nl/minecraft/2019/12/arenas-kunnen-nu-reageren-op-redstone/
RutgerSleutelbeheerderHoi Finn,
We hebben besloten je ban te verkorten naar een week.
Het puntensysteem op de server is belangrijk voor ranks, teleporteren, handel, enzovoort. Het is niet eerlijk voor de andere spelers als één speler punten krijgt zonder ervoor te werken, vandaar dat we zo streng zijn.
Hopelijk tot gauw!
Groeten,
Rutger7 december 2019 om 19:48 In reactie op: PEPISJN/zombified_piglin | Bewust van Gedrag, zal graag een unban willen. #5573RutgerSleutelbeheerderHoi,
We hebben het nagevraagd bij heerxtem/CyrilleVD, en je krijgt geen unban. De reden is dat het niet gezellig was en dat wij geen vertrouwen hebben dat het nu wel beter zal gaan. Je kunt dus beter een andere server zoeken.
Groeten,
RutgerRutgerSleutelbeheerderIk heb je ban opgeheven! De ban was al ruim twee jaar geleden.
Welkom terug!
RutgerSleutelbeheerderHoi!
Ik heb je ban verkort tot 5 dagen vanaf nu. Op deze server is griefen (en trouwens ook stelen, want dat had je ook gedaan) dus streng verboden. Mensen steken hier veel tijd in het bouwen van dingen en het verzamelen van spullen, en het is dan niet leuk als iemand anders dat komt slopen.
Maar goed, ik denk dat het zo wel duidelijk is, en dat je vanaf nu andermans spul met rust laat. Welkom terug straks!
Groeten,
RutgerRutgerSleutelbeheerderOmdat het al een paar maanden geleden is, en omdat je daarvoor nooit eerder verbannen bent, mag je weer terug. 🙂
Dit is echt een server waar je de spullen en gebouwen van anderen met rust moet laten. Maar goed, denk dat dat nu wel duidelijk is.
Welkom terug!
RutgerSleutelbeheerderHij is weer online! https://rutgerkok.nl/minecraft/2019/10/boem-databasecrash/
RutgerSleutelbeheerder -
AuteurBerichten