[AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd

Wereldbouw Forums Algemeen [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #5664
    jeffrey376
    Deelnemer

    Reactie op AFluffyTeddie:
    Maar dan los je wederom niks op: de rijken worden rijker en ze hebben niks om het aan uit te geven. Dat maakt mij niet uit: ik heb geen last van mijn punten. Maar bijv. Heerxtem wil juist punten verdienen zodat hij er ook wat mee kan doen: Dat is het plezier van handel. Hij zit nu over de 100K, waar kan hij het nog aan kwijt? Je kan dus wel het krijgen van punten aan banden leggen, maar dan nog zal je niks hebben om het aan uit te geven: Je blijft dus punten verdienen waar je eigenlijk niks mee kan. Ik snap wel de insteek van AFluffyTeddie, want door het inverse systeem komt er een soort beloning aan het handelen te zitten: Hoe meer je handelt, hoe groter de beloning. Echter vrees ik dat hierdoor er juist alleen maar meer punten op de server komen en de rijken er ook nog steeds veel sneller op vooruit gaan i.p.v. dat er punten verdwijnen zoals toch de wens lijkt en er meer uitdaging komt voor handelaren.

    Verdediging van mijn rank idee:
    Ik denk dat veel ‘arme’ spelers niet zitten te springen om een rank die je enkel belemmeringen oplegt. Nogmaals: hij voegt niks toe, hij beperkt je alleen omdat je geen punten meer krijgt van de server en bepaalde kosten voor jou als speler op de server duurder wordt. Hierdoor wordt het handelen voor jou als persoon belangrijker: het is je enige inkomen.

    We zouden het zelfs nog zo kunnen proberen: als je wil upgraden naar bouwmeester krijg je de keus: Rank Bouwmeester of Rank Handelaar. Je krijgt bij beiden de toegevoegde functies van de huidige bouwmeester, alleen bij Handelaar krijg je dus geen punten meer van de server en worden tp kosten e.d. duurder. Zo kies je zelf en vrijwillig voor je eigen speelstijl, voorkeur en uitdaging.

    Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom iedereen het maar heeft over die bank en alt-accounts. Nogmaals: Als een rijke speler op dit moment vindt dat hij te weinig economische uitdaging heeft, dan zou hij zichzelf in de vingers snijden met het wegmoffelen van punten op deze wijze. Je creëert en behoudt dan zelf je probleem. Volgens mij is dit probleem ook alleen van toepassing wanneer we er voor zouden kiezen dat er een max. aan aantal punten komt, of beperkingen afhankelijk van het aantal punten dat je hebt. Mocht dat er komen, dan zou ik overigens ook gaan ‘banken’.

    #5665
    afluffyteddie
    Deelnemer

    Oke ik heb wat rond gespeeld met waardes in Excel en dit wordt het systeem wat ik voorstel,

    Dus als we het systeem hierboven genoemd invoeren met de volgende waardes:

    Van 0-50punten = +100%
    van 50-100punten = +50%
    Van 100-150punten = +25%
    Van 150-250punten = +10%

    Gebasseerd op een weekelijkse incomen basis.

    Stel we hebben 4 verschillende spelers met dit systeem, een laag inkomen (10p per dag) gemiddeld laag (50p per dag), hoog gemiddeld (200p per dag) en een hoog inkomen (500p per dag). In het systeem wat we nu hebben zouden deze dan het volgende verdienen in 1 week; 60, 300, 1200, 3000.

    Met het inverse belasting systeem zouden deze dan het volgende verdienen in 1 week; 115, 398, 1298, 3098. Je ziet dat bij de rijkste het verschil in percentage niet heel groot is, 3000–>3098 is ongeveer 3% meer, terwijl bij de armste de percentage ontzettend hoog is, 60 –> 115 is ongeveer 92% meer.

    Dit weekelijkse inkomen kan zelfs op alles berekent worden, (bijvoorbeeld punten die je krijgt door te spelen). Zo kunnen we bijvoorbeeld doen dat elke vrijdag iedereen de bonus krijgt die hij verdient. We kunnen zelfs doen dat eventuele kosten die je maakt door het kopen bij andere winkels eraf gaan, zo bevorderen we mensen dingen te kopen bij de winkels.

    En als laatste geeft dit ons de mogelijkheid de getallen snel te veranderen per classe, willen we toch dat arme mensen gaan verdienen, verander de eerste schaal naar een hoger getal en je boost hun punten percentage.

    #5666
    afluffyteddie
    Deelnemer

    Reactie op Jeffrey

    Ik denk dat er met dit systeem sowieso meer punten op de server komen, maar procentueel gaat er dan meer naar arme mensen, waardoor de rijke minder rijk worden.

    En ik ben niet tegen dingen toevoegen wat punten kost om opties te maken voor rijke mensen om punten te besteden, ik denk alleen dat die handeling dit probleem niet gaat oplossen.

    Maar misschien een mengeling van beide zou een goed systeem moeten worden? Arme mensen procentueel meer laten verdienen en voor rijke mensen meer opties geven om punten te besteden?

    #5667
    Qanrex
    Deelnemer

    Beste,

    Ik zou graag mijn mening ook in dit topic willen delen.

    Al sinds het begin dat ik hier speel krijg je per 10 minuten 5 punten. Ongeacht wat iedereen doet. Alleen dit blijft altijd maar door gaan. Wat je dus kan doen om het puntensysteem een boost te geven en juist de shops te bevorderen is misschien om het automatisch geven van punten weg te halen voor iedereen behalve spelers t/m rank [Speler++].

    Hierdoor moet je wel gaan handelen wil men geld verdienen. Want je inkomen is anders 0. Dit zorgt ervoor dat de shops weer een opleving maken, dat rijkere niet verder rijk worden zonder maar iets te doen en dat nieuwe spelers in het begin toch nog kunnen winkelen. De nieuwe spelers krijgen namelijk tot rank [Speler++] nog geld en dit zal verdwijnen nadat ze upgraden. Op een gegeven moment zijn deze spelers namelijk gewend aan onze server en zullen zij ook shops gaan maken voor inkomen.

    #5668
    jeffrey376
    Deelnemer

    Reactie op Qanrex:
    Gisteren is dit in de chat ook ter sprake gekomen en ik en velen anderen waren absoluut tegen. Ik heb niks met handelen en shops en zou ook niet weten wat ik dan moest verkopen: alles wordt al spotgoedkoop aangeboden. De concurrentie wordt dus alleen maar groter en je mag dan blij zijn als je net 5 punten op een dag bij elkaar weet te scharrelen. Je kan niet verwachten dat (pak em beet) 25 vaste spelers allemaal hun ‘inkomen’ afhankelijk kunnen laten zijn van shops, als al zo’n 17 van die spelers al hun items zelf genereren via farms.

    Ik zelf heb zat punten, dus als dit idee zou worden ingevoerd heb ik er op de korte termijn geen last van. Echter kan ik me heel goed voorstellen dat andere spelers met minder punten dan niet lang meer op de server blijven omdat zij gewoon door willen bouwen en niet elke keer tussendoor de shops moeten aanvullen, prijzen moet aanpassen aan concurrentie, lopen smeken om verkoop enz.

    #5669
    jeffrey376
    Deelnemer

    Reactie op AFluffyTeddie:

    Naar mijn idee krijgen de ‘armen’ nu ook zat via het 5p per 10 minuten systeem. Als zij sneller willen upgraden zijn handelen, klusjes uitvoeren, tollgates en giften verkrijgen de mogelijke uitdagingen voor hen. Hierin ben ik trouwens ook nog steeds een groot voorstander van Rutgers plan om Ranks afhankelijk te maken van speeltijd i.p.v. een ‘betaling’. Daarmee is het probleem voor ‘arme’ spelers mijn inziens ook volledig opgelost.

    Wederom concluderend: Naar mijn idee ligt het probleem dus niet bij de ‘arme’ spelers die te weinig punten hebben, maar bij de rijke spelers die te veel hebben en het niet uit kunnen geven.

    Overigens is het misschien praktisch dat degenen die überhaupt op dit moment een probleem ervaren even laten weten wat voor hen het probleem is.

    #5670
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Punten komen nu het spel in door de beroemde 5-voor-10-regel. Punten gaan het spel uit doordat spelers teleporteren of punten in nederzettingen stoppen. Punten gaan “effectief” het spel uit als spelers inactief worden. Merk op: als je met iemand handelt, dan blijft het aantal punten in de economie gelijk: de punten wisselen alleen van eigenaar.

    Er is nu dus een (nogal grote) onbalans in hoeveel punten er het spel in komen en hoeveel punten er weer uit gaan, waardoor de economie niet goed functioneert. Of dit een probleem is hangt af van hoe je speelt. Als je weinig handelt, heb je weinig met de economie te maken, en maakt het dus niet uit voor jou dat de economie slecht functioneert. Voor de spelers die veel handelen denk ik wel dat er verbetering mogelijk is.

    Er worden veel ideeën aangekaart hier. Om het “probleem” hier op te lossen moet dat idee ofwel minder punten het spel in brengen (mijn voorstel dus) ofwel meer punten het spel uit jagen, bijvoorbeeld door de prijzen te verhogen. Ideeën die geen van beiden doen negeer ik hier even om zo on-topic te blijven.

    • Jeffrey stelt voor een vrijwillige rang te maken waarbij je geen punten meer ontvangt. Als genoeg mensen deze rang nemen dan beperkt dit de instroom van punten, en dat kan dus werken. Maar de vraag is of genoeg spelers dat willen.
    • Qanrex stelt voor om vanaf Vaste gast geen punten meer te geven. Dat beperkt de instroom, en dat zou dus het economische probleem oplossen. Echter, dan word je verplicht om te handelen als je daarna nog wil teleporteren en beschermen. Omdat beide dingen min of meer verplicht zijn op de server, verplicht je hierdoor spelers om te gaan handelen. Dat lijkt mij niet de bedoeling.
    • Verschillende mensen stellen voor om rijkere mensen minder punten te geven. Dat beperkt de instroom, en zou dus het probleem oplossen. Eén probleem hier is dat dit nu te gemakkelijk te omzeilen is, waardoor deze hele strategie in het water valt, maar dat is mogelijk op te lossen. En zoals the_fun_killer opmerkt moet er dan ook een andere oplossing komen om punten “op te slaan”.
    • aFluffyTeddie stelt voor om extra punten te geven bij winkelaankopen. Dit haalt geen punten uit het spel weg en beperkt het de instroom ook niet, dus het lost niks op. Bovendien kunnen mensen dan afspreken om prullaria aan elkaar te verkopen, waardoor ze behoorlijk wat punten kunnen verdienen.

    Ik zie hier dus twee oplossingen die kunnen werken:

    1. Mijn oplossing uit de openingspost.
    2. Eentje waarbij alles blijft zoals het nu is (dus ranks kosten nog steeds evenveel punten), maar waar rijkere mensen minder punten ontvangen. Zeg tot 100 punten nog steeds 5-per-10, maar daarna gaat het omlaag tot je boven de 1000 punten niks krijgt. Om dit te laten werken moet je dingen als dragon eggs niet meer kunnen verkopen aan de server, en moeten alt-accounts als één account gezien worden.
    #5671
    jeffrey376
    Deelnemer

    Reactie op Rutger:
    Er worden nu weer een probleem en oplossingen geschetst voor de hele server, terwijl er maar een handvol mensen is die hier last van heeft. Ik wil nogmaals benadrukken: Bedenk een oplossing waar de handelaren baat bij hebben, maar die de bouwers niet raakt. Deze discussie over de economie wordt nu al voor de 6e keer (als het niet meer is) gevoerd en elke keer worden er dingen duurder gemaakt of komen er andere wijzigingen. Er is nu (weer) een minderheid die een probleem ziet en de meerderheid krijgt daar onder te leiden. Naar mijn idee moet het een keer klaar zijn. We kunnen niet constant dingen blijven veranderen want heel simpel: op deze server is er nooit een economie geweest en die zal er ook nooit komen TENZIJ je farms gaat verbieden en dat is wat niemand wil.

    Die dis-balans in punten zal je ook altijd blijven houden. Die ga je ook niet met deze ideeën oplossen. Dan moet je bijna mensen gaan verplichten om minimaal 5x per dag te gaan teleporten o.i.d., wil je dat echt kunnen veranderen mijn inziens.

    Als iemand er last van heeft, dan is dat (heel bot gezegd) hun probleem en zal er naar mijn idee ook voor alleen hen een oplossing moeten komen, eventueel dus via mijn Bouwmeester/Handelaar rank idee. Als ze uitdaging missen, dan kunnen ze daar dan vrijwillig voor kiezen. Overigens sta ik ook nog steeds achter het plan om ranks afhankelijk te maken van tijd en als het dan echt moet: per 10 minuten 3 punten.

    We kunnen dit ook met een proeftijd proberen zodat we allemaal zullen zien dat er niks verandert en dat we over 3 weken weer opnieuw beginnen de niet/nooit bestaande economie ‘nieuw’ leven in te blazen.

    Misschien moeten we anders eerst eens een poll openen hoeveel stemmen er voor en tegen een verandering zijn…

    Mochten we nu trouwens wel overgaan op een maatregel voor alle spelers, dan zou ik ook graag zien dat monster- & villager-spawneggs voortaan ook via de server winkel te verkrijgen zijn. Ik zal daar een minderheid in zijn, maar ja… Als we wat voor de handelaren doen, mogen we ook wel wat voor de minderheid aan bouwers/farmers gaan doen die hier nu zoveel moeite voor moeten doen. (Survival-tegen-argument incoming…)

    #5672
    halomen4
    Deelnemer

    Hai Tim,
    Ik snap je idee maar het mega probleem wat eraan vast hangt is simpelweg dat de mensen die 0 interesse hebben in handelen geen makkelijk inkomen meer overhouden als het punten per 10 min naar beneden gaat. Je moet mensen niet dwingen de game te spelen op handel. En met bans en het verwijderen van verkopen van dragoneggs etc heb je de makkelijkste bypass al tepakken en is het dus best een solid idee wat ik eerder heb voorgsteld.

    Dus kort samengevat
    – 0 tot 5k, 5p per min
    – 5k tot 10k nog maar 3p per min
    – 10k en hoger 1p per min

    – ban toevoegen tegen het verdienen van punten, handelen en een bank hebben
    – draggoneggs en dergelijke items die je van de server kan kopen alleen maar op kopen zetten en verkopen dus verwijderen

    Dit zou een mooie rem kunnen zijn. En dan lijkt het mij verstandig om te kijken naar het verminderen van het totaal aantal punten in de server om punten dus meer waarde te geven.

    Lees dit aub goed want ik snap niet wat dan de makkelijk bypass is om alsnog misbruik te kunnen maken.

    Groet, ramon

    #5673
    Thefunkiller
    Deelnemer

    Items zullen dan nog altijd niet stijgen in prijs. Want er is gewoon massaproductie. Plus als we de tijd voor geld aanpassen dan kom ik op 5 of die 10k te schommelen omdat ik voor de rest enkel TP. Shop stop ik mee want zonder een bank. Kan ik niet normaal rond huppelen. Als je iets weer moeilijker wilt hebben moet je een limiet maken op hoppers per Chuck. Ja daar val je iedereen mee lastig maar maakt farms moeilijker dus items krijgen wordt weer moeilijker enkel handelaren die de items verkopen zullen rijker blijven worden. Dat is de natuurlijk aard bij een handelaar zijn. Winst maken. Niks behalve nieuw ranks of nieuw spullen zullen het interssant maken

    #5674
    Thefunkiller
    Deelnemer

    mijn voorstel is maak boven Bouwmeester handelaars ranken. Doe elk rank met x% duurder en geef elke rank tot 5 extra feesthoofdjes die kunnen ze kopen voor 50 tot 250p en die kunnen dan handelaren proberen te verkopen voor winst aan ander spelers. Nadeel van deze rank is dat je geen 5 per 10 min meer krijgt. Je kan altijd downgrade naar Bouwmeester enkel je krijgt je punten niet meer terug. Zo kan je de uitdaging aan gaan om van de handel te leven blokje die altijd waarde houden want je kan ze in de server shop kopen. Maar je kan ze daar niet verkopen. Dus je moet bouwers zien te overtuigen bij jou die blokjes te kopen.
    Prijs na deze rank toe zijn zodanig hoog van start dat je het niet doet met alt account ofzo

    #5675
    jeffrey376
    Deelnemer

    Goed, nieuw plan!

    Gisteren was ik met Stadsbus in gesprek over de huidige discussie en ik kwam op een nieuw plan. Ik heb het zo goed mogelijk uitgewerkt, maar er zal sowieso kritiek op komen en er zullen nog problemen zijn in de eventuele uitwerking. Het plan in ieder geval: Gildes. Hieronder leg ik het in stappen uit:

    Gilden
    Elke speler die graag handelt kan lid worden van een gilde. Elk gilde is gespecialiseerd in bepaalde items en kunnen deze als enige verkopen via shops. Het betreft dan alleen luxe/zeldzame items, zoals elytra, diamond, emerald, enchanted books, xp-potions, prismarine, enz.. Zaken als dirt, wood, cobble, coal, enz. kunnen alle spelers ook zonder gilde-deelname via shops verkopen.

    Hoe werkt het?
    Het openen van een shop voor gilde voorwerpen kost de gilden-kas (zoiets als de settlement-munten) een x-bedrag. De gildeleden delen de inkomsten van de shops per week en per verkoop. Het delen van de punten gaat dan BIJVOORBEELD(!) als volgt: Degene die via zijn/haar shop het meeste heeft verkocht krijgt bijv. 50% van de totale omzet, de overgebleven 50% wordt verdeeld over de andere gilde leden. De gildeleden spreken samen een vaste prijs per product af en concurreren elkaar zo niet de grond in. Eventueel kan hier ook een belasting opgelegd worden, waarvan dan bijv. 5% van de belasting opbrengst in de gildenkas komt. Echter zullen we dan ook moeten kijken wat je precies met het geld in de gildenkas kan doen, buiten het opzetten van shops. Misschien zijn speciale gilden warps/portals een optie. Deze brengen je bijv. naar de farms van andere gildeleden, of kunnen dienen als kortingsbonnen bij de shops van een ander gilden. Zo heb je als gilde lid een voordeeltje op luxe artikelen vergeleken bij niet-gilde leden (die vooral uit pure bouwers zoals ik zelf zullen bestaan).

    Waarom een oplossing?
    Door de vaste prijzen en het alleen recht op verkoop, zal concurreren met elkaar voortaan een kwestie worden van slim handelen i.p.v. puur zorgen dat je de laagste prijs hebt. Te hoge prijzen zullen er waarschijnlijk voor zorgen dat mensen niks kopen en zelf farms gaan bouwen. Aangezien we het bouwen van farms niet kunnen verbieden, zal het gilde dus het bepalen van de prijzen slim aan moeten pakken. Farms hebben dus minder invloed op de handel. Daarnaast verdienen gildeleden nog steeds punten, maar wel minder snel dan normale handel.

    Lidmaatschap
    Elk gilde bestaat uit een max. van ongeveer 5 spelers met één gilde hoofd (een meester als je het in officiële termen wil zien). Spelers die graag een plekje willen in een gilde zouden met een command als /join gilde (…) een aanvraag voor een plek in het gilde kunnen doen. De andere gildeleden krijgen hier een melding van en, als er plek is, kunnen zij dan voor of tegen stemmen. Als iemand genoeg positieve stemmen krijgt, wordt hij automatisch lid. Gevaar is wel dat dit vriendjespolitiek oproept, maar dat houd je toch vrees ik.
    Leden die 2 weken niks hebben verkocht worden als inactief beschouwd en worden automatisch uit het gilde gezet om plaats te maken voor een nieuw gilde lid. Hier kan mogelijk een uitzondering in worden gemaakt wanneer een gildelid bijv. door vakantie 2 weken niet kon handelen. Deelname aan gilden kan eventueel pas mogelijk worden vanaf een bepaalde rank.

    Problemen met dit systeem
    Er bestaat een kans dat gildeleden of niet-gildeleden via /pay de ‘zwarte markt’ op gaan. Ik zie hiervoor een aantal oplossingen:
    1. Het verkopen van stuff aan de server onmogelijk maken (sell-shops er dus uit).
    2. Zwart-handel bestraffen met (tijdelijke) bans, van bijv. 24 uur. Het controleren er van zal wellicht lastig worden, maar niet onmogelijk.  Deze regel kunnen we dan mogelijk versoepelen voor spelers met een lagere rank, tenzij zij hun rank voortaan kunnen verdienen aan speeltijd i.p.v. punten.
    3. /pay Afschaffen, al is dit niet ideaal voor mensen die klusjes doen voor anderen, zoals het bouwen van gebouwen of het uitgraven van gebieden.

    Welke gilden?
    Op dit moment zou ik voor de volgende gilden kiezen:
    – Enchants gilde
    – Elytra & Trident gilde
    – Beacon/netherstar & Prismarine gilde
    – Iron & gold gilde
    – Diamond & Emerald gilde

    Nadrukkelijk mag hierbij gezegd worden dat het niet verboden is farms te bezitten voor items die niet tot jouw gilde behoren. Je kan deze items dus alleen niet verkopen via shops en het is ook officieel verboden om ze te verkopen via /pay. Ruilhandel zou wel mogelijk zijn eventueel. Daarnaast hoef je als gilde lid ook niet perse een shop te hebben voor alles dat onder jouw gilde valt. Stel jij hebt alleen een iron farm, dan verkoop je alleen iron. Je bent dus niet verplicht alle items van jouw gilde te verkopen, maar je hebt er wel de toestemming voor.
    Het aantal gildes kan nog worden uitgebreid uiteraard, bijv. naar alle items die zijn te farmen. Denk hierbij aan voedsel, hout, inkt, enz. Echter gaat dat misschien iets te ver, aangezien ook nieuwe spelers dan bijna geen kans meer hebben om ook nog maar iets te verkopen.

    #5676
    heerxtem
    Deelnemer

    Heyhoi

    Ik heb het Gilde-plan gisteren met Jeffrey ook al overlopen. En het klinkt goed. Dit Gilde-systeem zal ervoor zorgen dat concurreren uitgesloten is waardoor het niet slim zou zijn om de zo genaamde luxe items spotgoedkoop te verkopen; er is geen concurrentie. En te duur zullen de items ook niet worden want dan worden ze niet meer verkocht. Moest dit systeem er komen moet er inderdaad iets gedaan worden aan de “zwarte-markt”. Misschien moeten we een alternatief vinden voor het betalen van bouwers die huizen verkopen etc inplaats van /pay te gebruiken?

    We hebben echter nog 2 probleempjes die ik opmerk;

    momenteel is het idee dat de beste verkoper van de Gilde de meester zal worden. De speler die de beslissingen maakt zeg maar. Dit kan je dan manipuleren door items van je eigen winkel te kopen en jezelf die rang te geven. Hier moet ook een verbod op staan dan.

    “Leden die 2 weken niks hebben verkocht worden als inactief beschouwd en worden automatisch uit het gilde gezet om plaats te maken voor een nieuw gilde lid.”

    Er zijn items (ik neem nu als voorbeeld elytra) die niet meer zoveel verkocht worden omdat de meeste mensen er al één hebben. Dus het zou goed kunnen dat niemand van de Gilde, of maar 1 persoon van de Gilde dat item verkoopt in die 2 weken. Dat zou betekenen dat 4 van de 5 mensen eruit liggen. Wat niet zon eerlijk systeem zou zijn.

    Maar dit is allemaal op te lossen. (。◕‿◕。)
    Naar mijn mening zal dit een nieuw leven (in de volgens sommige) niet bestaande economie blazen.

    #5678
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Farms vallen in principe buiten deze discussie: ze voegen geen punten toe aan de server, en laten ook geen punten verdwijnen uit de server. Ze dragen er dus niet aan bij aan het probleem van dat we nu teveel punten hebben in de servereconomie. Ze zorgen er wel voor dat sommige spelers rijk worden, maar voor de totale hoeveelheid punten op de server maakt het niks uit.

    Gildes voorkomen concurrentie en kunnen zo de prijs opdrijven, maar opnieuw: het lost het probleem niet op. Ze zullen niks veranderen aan dat er te veel of te weinig punten zijn op de server.

    Ik denk dat mijn oplossing uit de openingspost toch teveel gevolgen heeft voor de meeste spelers – je kunt rank upgrades niet meer versnellen of vertragen afhankelijk van hoe je wil spelen, en bouwmeesters die veel teleporteren worden ook erdoor geraakt. Laten we dit dus niet doen. We moeten dus iets specifiekers vinden dat wel het probleem van teveel punten op de server.

    Dus dan blijft alleen het voorstel om als je veel punten hebt, geen punten meer te ontvangen over. Ik ga er nog over nadenken. Er zal een nieuw topic komen. Zoals altijd geldt: als de meeste mensen tegen zijn dan komt het er simpelweg niet. Als de één kamp fel voorstander is, en een ander kamp fel tegenstander, dan komt er een poll.

    Bedankt allemaal voor de discussie! Blijkbaar werkt een forumdraad hiervoor beter dan de chat. 🙂

    #5679
    jeffrey376
    Deelnemer

    Rutger, ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar lees nou eens goed… Er is niemand die het probleem ziet in het aantal punten op de server, dat heeft maar een hele beperkte impact op de economie. Mensen willen dat er weer gehandeld wordt/kan worden en dat kan op dit moment niet omdat de waarde voor spullen te laag ligt en dat komt weer door de concurentie.

    Nogmaals kort samengevat: Het teveel aantal punten is NIET het probleem waarom de economie niet werkt, de concurentie en prijzen wel.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Het onderwerp ‘[AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd’ is gesloten voor nieuwe reacties.