Arena plugin 2020

Wereldbouw Forums Algemeen Arena plugin 2020

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #5533
    afluffyteddie
    Deelnemer

    Hoi allemaal,

    De server ondersteunt een arena plugin, met deze plugin kan je arenas maken voor minigames. De laatste tijd heb ik me aardig in deze plugin verdiept maar wens nog velen meer functies toe te voegen, en heb met Rutger afgesproken er een lijst van te maken op volgorde van belangerijk.

    Player status effecten toevoegen
    command /effect
    Dit geeft de mogelijkheid om mensen effecten te geven.

    Block detectie bij players
    Voor nu werkt de arena met “programmeerbare functies” om dingen te laten triggeren, denk aan als speler in water is doe dit. Met het command:

    /execute as/at @p if block ~ ~-1 ~ minecraft:grass/#minecraft:grass

    kan ik bijvoorbeeld blocken onder mensen detecten en daarbij dingen in de arena triggeren. Dit gecombineerd met het functie/trigger systeem zou pittig krachtig moeten zijn.

    (custom) Player entitys spawnen
    Dit kan super krachtig zijn in echte arena’s, door gebruik te maken van het /summon command kan je alle entitys spawnen. Denk aan bij een race boot entitys spawnen, in een arena zombies spawnen. Dit kan nog krachtiger zijn door volledig controle te hebben over NBT data bij het spawnen, zo kan ik zombies spawnen met custom health, armour naam, en AI. Denk bijvoorrbeeld aan z’n command:

    /summon minecraft:spider ~ ~1 ~ {Passengers:[{id:”minecraft:zombie”,CustomName:”\”I’m a zombie boss!\””,CustomNameVisible:1,Glowing:1,Health:500,Attributes:[{Name:”generic.maxHealth”,Base:500},{Name:”generic.followRange”,Base:226},{Name:”generic.knockbackResistance”,Base:0.23f},{Name:”generic.movementSpeed”,Base:3.3f}],CanBreakDoors:1,HandItems:[{id:”minecraft:wooden_shovel”,tag:{display:{Name:”I’m a shovel boss!”,Lore:[“This is a shovel gifted from many distant family’s”]},Enchantments:[{id:thorns,lvl:3}]},Count:1},{}],HandDropChances:[2F,0F]}]}

    Voor de nieuwsgierige dit is een zombie met 10x meer health die een houten shovel vast houd die een spin rijd. Ja deze dingen kan je dan doen 😛

    Redstone activeren en detactiveren
    Dit is handig voor redstone scoreboorden in de arena zelf. Denk bijvoorbeeld aan piston vtapes enz. Is nu al een beetje mogelijk met dat je sneeuw kan plaatsen en weg halen alleen een mooiere optie zou lekker zijn. Ook het tegenovergestelde, dat als redstone afgaat er een trigger afgaat in de arena plugin.

    Arena restricties
    Dit is heel simple mensen commands laten verbieden als ze in een arena zitten. Denk aan dat ze niet mogen tp’en of andere mensen naar hun kunnen tp’en, naar home gaan enz. Dit helpt ook om arena spelers te isoleren van andere spelers.

    SSP arena
    Dit is ook zeer simple, dit is een functie om een arena direct te starten als iemand hem start, denk aan een minigame die bedoelt is voor 1 speler, als je dit aan zet kan iemand starten en meteen beginnen zonder dat andere mensen joinen.

    Nieuwe rank
    Nu kan je natuurlijk dit allemaal toevoegen aan de /arena plugin maar dit heeft ook problemen, eerste is dat de plugin niet overzichtelijk is, als dit wordt toegevoegd moet er een zeer grote visuale overhaul moeten komen om arena’s maken mogelijk te maken. Gelukkig heeft minecraft dit al ingebouwd in de form van command blocks, dus ik stel het volgende voor.

    Een nieuwe rank genaamd “creator”, deze rank kan (wat bij modarators heet “anti grief mode”) in arena mode, en deze kan in deze mode bij command blocks. Nu wordt natuurlijk niet iedereen deze rank en zijn er dezelfde eisen voor zoals modarator. Maar dit zou mij en waarschijnlijk velen andere in staat zijn om oneindig veel minigames te maken, en sneller. Dit is ook het minste werk aanegzien je alleen de rank moet toevoegen, waarbij volgensmij veel code kan gestolen worden van de modarator rank, en hierbij niet alle bovenstaande functies hoeft toe te voegen.

    #5534
    afluffyteddie
    Deelnemer

    Test start Arena
    Ook heel simple, een optie om de arena te starten waarbij alleen de mensen in de nederzetting van de arena de msg krijgen, dit om arena’s te testen zonder dat de hele server kan joinen.

    #5535
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Mooie lijst!

    Het leuke van deze server is dat spelers alles kunnen wat wij ook kunnen (OK, paar moderatortaken zoals antigrief en kick/ban uitgezonderd). Als je een leuke arena ziet, dan kun je die altijd nabouwen. Met een aparte creator-rank gaat dat idee verloren, dus daarom zie ik zo’n rank niet zitten.

    NBT data lijkt mij ook geen goed idee, dan zou je gemakkelijk kunnen cheaten. Ik wil wél steeds meer geavanceerde dingen toevoegen. Zo kun je sinds kort ook al items met enchantments spawnen.

    Zodra ik wat tijd heb ga ik je lijst afwerken. Effecten zouden redelijk eenvoudig moeten zijn. Blokdetectie kan al best aardig: van lava ga je dood (wat je vervolgens kunt detecteren), water kun je al detecteren. Voor de meeste andere blokken zat ik aan een redstone/tripwire systeem te denken. Of heb je iets waarvoor redstone niet gaan werken?

    Redstone activeren lijkt me lastig, dan moet je kunstmatig redstone op een ander vermogen zetten en ik weet niet hoe Minecraft hierop reageert. Ik kan het gaan uitproberen, maar op zich denk ik dat de oplossing met sneeuwblokken ook wel werkt. Of zou een andere manier een groot voordeel hebben?

    Andersom, acties activeren met redstone was ik van plan via note blocks te doen. Er zijn 24 toonhoogtes, dus dan zou je 24 verschillende acties kunnen activeren.

    #5590
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Je kunt nu met nootblokken acties activeren met redstone. https://rutgerkok.nl/minecraft/2019/12/arenas-kunnen-nu-reageren-op-redstone/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.