Er zijn twee wijzigingen doorgevoerd. Ten eerste is het commando /directions
(gebruikt in bijvoorbeeld /shop
) een stuk krachtiger geworden. Huizen en werkplaatsen verschijnen er nu ook in, waardoor het veel makkelijker wordt om veel winkels te bereiken.
Omdat teleporteren nu wel erg krachtig is geworden, is er één nerf doorgevoerd: álle manieren van teleporteren (/home
, /place
, /spawn
, /tp
, /warp
en zelfs /arena join
en /giant
) hebben nu twee seconden vertraging gekregen. Als je binnen die twee seconden wordt aangevallen door een entity (een monster, dier of speler) dan wordt de teleportatie geannuleerd. Schade door andere dingen, zoals lava, telt niet.
Dit zorgt ervoor dat je niet zomaar meer weg kunt teleporteren. Als je in de lava zit, krijg je dus nog wat schade voordat je weg kunt. Als je tussen vijf zombies zit, zul je eerst moeten ontsnappen.
Lang geleden was teleporteren bijna gratis en heel gemakkelijk. Je had /setwarp
waarmee je gratis warps kon maken, en voor drie punten kon je daarheen teleporteren. Tegenwoordig heeft Minecraft dingen als de totem of undying en de elytra. Ook is de gemiddelde speler op de server ouder geworden,. De server past zich ook aan deze dingen aan. Het spel is niet per se moeilijker geworden, maar je moet wel wat meer nadenken en plannen.
Om het teleporteren wel leuk te houden, zijn er geluids- en particle-effecten toegevoegd. De twee seconden voelen daardoor veel korter aan. Probeer het eens uit!
Tot slot: het warp-commando had vroeger als enige een vertraging van drie seconden, en als je bewoog dan werd teleporteren geannuleerd. Dit is niet meer zo, /warp
werkt nu net zo als de andere commando’s.
Overigens is aan de prijzen van de commando’s niks aangepast.