Belangrijke veranderingen aan teleporteren

Er zijn een paar dingen veranderd aan het teleporteersysteem, die het spel hopelijk leuker maken.

De eerste verandering is dat je nu een tweede huis kunt instellen. Deze heet een “werkplaats”, de commando’s zijn /place en /setplace. Je kunt het gebruiken vanaf de rank Speler++.

De tweede is dat huizen (en werkplaatsen) voortaan binnen 1000 blokken van een portaal moeten staan. Hierdoor wordt het dus een stuk gevaarlijker om te verkennen in de wildernis: je kunt niet meer steeds /sethome doen, en dan direct teruggaan met /home als je dood gaat. Dit maakt het spel wat meer een survivalspel: het wordt nu echt spannend om de wildernis te verkennen.

De derde verandering is dat portalen nu bij nederzettingen horen. Ze kosten nu 150 munten per stuk (vaste prijs), en je nederzetting moet minstens de rank Stad hebben (100 munten vanaf Dorp). Omdat portalen nu wat duurder zijn, verwacht ik dat er minder van gebouwd gaan worden. Samen met de 1000-blokken regel, denk ik dat spelers wat meer bij elkaar gaan bouwen, wat het spel ook weer leuker maakt.

De vierde verandering is dat /sethome en /setplace nu 20 punten kosten. Ik denk dat hiermee huizen een wat meer vaste plek krijgen, en ook dat verkennen binnen 1000 blokken van een portaal iets gevaarlijker wordt. Je eerste huis blijft wel gratis, wat fijn is voor nieuwe spelers. 🙂

Tot slot: alle bestaande homes en portalen blijven gewoon staan. Deze regels gelden alleen voor nieuwe homes en portalen.

Ik hoop dat deze veranderingen het spel leuker, gezelliger en spannender worden. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, en of ik nog aanpassingen moet doen.

6 reacties op “Belangrijke veranderingen aan teleporteren

  1. Hey Rutger,

    Er is een probleempje met de homes. Ik kwam erachter dat spelers nu geen home meer in The End kunnen hebben, omdat je daar geen portalen kunt maken. Zou dit opgelost kunnen worden?

    mvg,
    Jens (jenseplens)

Geef een reactie