Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
afluffyteddieDeelnemer
Ik vind je verhaal lijn pittig interresant en een goede twist op het einde!
9/10 would story again
15 april 2020 om 17:48 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5666afluffyteddieDeelnemerReactie op Jeffrey
Ik denk dat er met dit systeem sowieso meer punten op de server komen, maar procentueel gaat er dan meer naar arme mensen, waardoor de rijke minder rijk worden.
En ik ben niet tegen dingen toevoegen wat punten kost om opties te maken voor rijke mensen om punten te besteden, ik denk alleen dat die handeling dit probleem niet gaat oplossen.
Maar misschien een mengeling van beide zou een goed systeem moeten worden? Arme mensen procentueel meer laten verdienen en voor rijke mensen meer opties geven om punten te besteden?
15 april 2020 om 17:42 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5665afluffyteddieDeelnemerOke ik heb wat rond gespeeld met waardes in Excel en dit wordt het systeem wat ik voorstel,
Dus als we het systeem hierboven genoemd invoeren met de volgende waardes:
Van 0-50punten = +100%
van 50-100punten = +50%
Van 100-150punten = +25%
Van 150-250punten = +10%Gebasseerd op een weekelijkse incomen basis.
Stel we hebben 4 verschillende spelers met dit systeem, een laag inkomen (10p per dag) gemiddeld laag (50p per dag), hoog gemiddeld (200p per dag) en een hoog inkomen (500p per dag). In het systeem wat we nu hebben zouden deze dan het volgende verdienen in 1 week; 60, 300, 1200, 3000.
Met het inverse belasting systeem zouden deze dan het volgende verdienen in 1 week; 115, 398, 1298, 3098. Je ziet dat bij de rijkste het verschil in percentage niet heel groot is, 3000–>3098 is ongeveer 3% meer, terwijl bij de armste de percentage ontzettend hoog is, 60 –> 115 is ongeveer 92% meer.
Dit weekelijkse inkomen kan zelfs op alles berekent worden, (bijvoorbeeld punten die je krijgt door te spelen). Zo kunnen we bijvoorbeeld doen dat elke vrijdag iedereen de bonus krijgt die hij verdient. We kunnen zelfs doen dat eventuele kosten die je maakt door het kopen bij andere winkels eraf gaan, zo bevorderen we mensen dingen te kopen bij de winkels.
En als laatste geeft dit ons de mogelijkheid de getallen snel te veranderen per classe, willen we toch dat arme mensen gaan verdienen, verander de eerste schaal naar een hoger getal en je boost hun punten percentage.
15 april 2020 om 14:14 In reactie op: [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd #5663afluffyteddieDeelnemerReactie op Jeffrey,
“Op zich zou ook dit kunnen, maar het is wederom geen oplossing, maar een rem: de rijken blijven namelijk geld krijgen en het niet kunnen uitgeven.”
Alle handelingen die we nu nemen om de punten meer “waard” te laten maken wat rutger heel graag wilt, zal het verschil groter maken tussen de “rijke” en “arme”. Dus dit is een argument tegen een pittig goed deel wat hierboven allemaal genoemg worden. Alle andere dingen van een rank toevoegen zal het probleem ook niet verhelpen, want dan willen de “arme” mensen ook die rank hebben en zijn ze alleen nog verder van de eind rank.
Wat Jeffrey ook zegt is “Toen ik begon op de server was diamond het zeldzaamste en zelfs dat werd toen al voor 1p per stuk verkocht. Wanneer werkt(e) de economie wel?”
De normale MC economie zal altijd zijn dat heel wat items veel en veel makkelijker zijn te krijgen in de “late” game dan op het moment dat je net begint. Heel wat blokken zijn te farmen of makkelijker te krijgen door farms, betere tools, shulkers om te gatheren, elytra noem maar op. Dit heeft het gevolg dat naar mate je het spel speelt je je items veel minder waard gaan voelen, en dus die items veel goedkoper in de winkel gaat zetten. (Example: Mending boeken is heel lastig te krijgen in begin, in het begin vooral vinden door vissen, of geluk met vinden. Een mending boek is aardig lastig en een nieuwe speler zal waarschijnlijk heel wat waarde in zien. Voor oude spelers, en dan hier vooral de gene met een grote villager markt, is een mending niks waard en dit weerspiegel ik in men winkels.
Ik denk dat als er een oplossing moet komen deze niet gefoccused moet zijn op de punten want de punt waarde kan niet dalen of stijgen (5p per 10min) alleen de items kunnen dalen naar mate je farms maakt.
aangezien we te maken hebben met ender dragon eggs als bank en eventuele alt accounts kunnen we geen regels veranderen per rank/speler aangezien met wat hierboven genoemd word te makkelijk is om deze te omzeilen. Dus waar we moeten naar kijken is een oplossing zodat de arme mensen makkelijker kunnen verdienen en de rijke mensen minder verdienen. Aangezien Rutger ook zei is dat “belasting” niet een bepaald positief effect heeft kunnen we dit ook niet toepassen.
Dus ik stel het volgende voor de Inverse belasting stelsel. Ik snap dat het heel rot is voor de mensen om 10% van je inkomen te zien verdwijnen als je een winkel hebt gemaakt.
Het inverse stelsel werkt het tegenovergestelde, in plaats van dat je 10% eraf gaat krijg je 10% erbij. Dit werkt het volgende, stel je verkoopt je eerste dag spullen voor 100p bij elkaar. De server ziet dit en telt er 10% bij op, dus je totale bedrag is 110p voor die week. Maar naar mate je meer gaat verdienen gaat deze 10% steeds kleiner worden, dus de volgende week verdien je 200p, maar alles boven de 200p krijg je nog maar 7.5%.(dus 10% voor de 100p is 10p, dan 7.% van de 100 overige punten is 7.5p, 10+7.5+200=217.5p) 217.5p die week verdient. Zo wordt het verschil tussen de “arme” en “rijke” kleiner zonder dat er punten van iemand worden afgepakt. Dit systeem kan per week of per dag werken en de nummers met procenten kunnen worden uitgewerkt om dit het beste in belans te houden. De punten die je krijgt per minuten kunnen dan iets omlaag om te balanseren dat je meer punten door handelen krijgt.afluffyteddieDeelnemerTest start Arena
Ook heel simple, een optie om de arena te starten waarbij alleen de mensen in de nederzetting van de arena de msg krijgen, dit om arena’s te testen zonder dat de hele server kan joinen.afluffyteddieDeelnemerWelkom bij wereldbouw redstone….
-
AuteurBerichten