Wereldbouw › Forums › Algemeen › [AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door Rutger.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2020 om 20:29 #5649RutgerSleutelbeheerder
Update: plan is afgeschoten. Zie deze post.
Personen met lagere rangen moeten hun punten verdelen tussen sparen voor een hogere rang, en teleporteren, beschermen en handelen. Bouwmeesters hoeven dit niet, zij hoeven niks uit te geven aan upgrades. Hierdoor ontvangen zij in vergelijking met de andere spelers teveel punten, en worden ze behoorlijk rijk. Er komen te veel punten in het spel, waardoor punten (vanaf bouwmeester) weinig waard zijn, en waardoor serieuze handel dus niet mogelijk is.
Het idee is om het aantal punten per 10 minuten te verminderen naar 3, in plaats van 5. Daarentegen worden ranks gratis, en kun je vanzelf upgraden zodra je een bepaald aantal uur hebt gespeeld. Bouwmeesters en de rest krijgen dus hetzelfde budget.
Dit moet voor minder punten in het spel zorgen, waardoor punten echt wat waard worden en serieuze handel mogelijk wordt. Mensen die bijvoorbeeld veel willen teleporteren, zullen dus een winkel moeten openen.
Is dit wat? Zondag en dinsdag hebben we hier twee uur over gediscussieerd met wie toen online was, en dit was toen de uitkomst.
14 april 2020 om 20:40 #5650breackinghealerDeelnemerIK ben het hier zeker mee eens! Zo komt er ook een stukje mooi ondernemen bij.
14 april 2020 om 21:06 #5651Tylon3TDeelnemerbelastingen op transacties lijkt een goed idee ranks bepalen door speeltijd is ook ok maar ik ben er niet zeker van. Op het punt van mensen die veel willen teleporteren zullen een winkel moeten openen ik snap het wel maar zelf heb ik niet graag een winkel en ik teleporteer wel veel in het rond ik weet alleen niet hoe dat probleem kan opgelost worden. Ik ben misschien bouwmeester maar ik ga wel spaarzaam met m’n punten om want ik heb geen shops heb en ze niet wil maken want ik heb er een enorme hekel aan.
14 april 2020 om 21:24 #5652Tylon3TDeelnemereen oplossing die ik heb gehoord in de chat was een max aantal punten dat je kan bijhouden
14 april 2020 om 21:51 #5653RutgerSleutelbeheerderBelastingen waren bijzonder impopulair, dus die zijn geschrapt. (Hoewel ik het zou kunnen waarderen als mensen niet gaan dreigen als ze hun mening daarover kenbaar maken.) Verder heb ik 2 naar 3 punten aangepast.
Tylon3T: max aantal punten gaat niet werken, mensen kunnen altijd nog punten bewaren als nederzettingsblokken of op een andere account. Bovendien worden punten dan direct helemaal niks waard voor iedereen die aan de max zit, en dat willen we nou juist voorkomen. Gelukkig heb jij 2000 punten, dus ik denk dat jij al zo weinig teleporteert dat je niet hoeft te gaan handelen.
14 april 2020 om 22:51 #5654halomen4DeelnemerHai rutger. Ik heb een voorstel.
Wat als we zeggen als iemand 5k punten heeft dat die nog maar 2 punten per 10 min krijgt. en iemand met 10k nog maar 1 punt per 10 min krijgt. ik heb je gehoord over een 2de account. maar dat kunnen we verhelpen met een nieuwe ban die ervoor zorgt dat een bepaald account geen punten meer kan verdienen waardoor je fraude met een 2de acount verhelpt.
laat me weten wat je ervan vind.
Groet,
Ramon14 april 2020 om 23:11 #5655ThefunkillerDeelnemerIk ben niet tegen verandering ook niet perse voor want ik heb geen groot probleem met dit systeem. Ik koop namelijk ook spullen in in mij shops dit zorgt er voor dat ik soms 10 min moet wachten tot ik kan tp. Dit vind ik niet super erg langer wachten wel.
Mijn voorkeur zal zijn.
Ranks op speeltijd Geen voorkeur (Zie mij kopje rank voor mijn mening voor nadelen)
Punten per minuten omlaag TEGEN (Tenzij er een ander functie bij komt)Bankfunctie
Punten vind verlagen vind ik niet erg als er een systeem komt dat je wat punten opzij kan zetten voor tp een bank zeg maar dit doe ik nu met nederzetting kopen die ik kan gebruiken dan als ik geld uit wil geven en langs in speel tijd koop ik die weer. hierdoor ben ik niet altijd blut en kan ik dus tp als ik wil. Ik wordt blut omdat mensen mij veel items verkopen (Vind ik niet erg). Maar kan er dan een soort /servershop komen waar je nederzetting kan kopen verkopen waar je ook bent
of een bank item waar je niks anders mee kan dan als punten bewaar systeem kan gebruiken? als er zo iets is ben ik voor minder punten per 10 min.Ranks voornadelen
Voordelen op tijd: hoef je nooit zorgen maken enkel spelen
Nadeel: je zit X tijd vast aan een rank je kan niet versnellen (tenzij je punten tot tijd kan omzetten)
Voordelen op punten: Je kan als je als nieuw speler veel spullen gaat verkopen snel een hoog rank hebben en veel functie tot je beschikking hebben.
Nadeel: Je moet eerste dingen achterwegen laten die je wilt doen het liefst als je een hoog rank wilt.Hoop dat dit beetje duidelijk is.
Groet fun
14 april 2020 om 23:11 #5656heerxtemDeelnemerHalomen4: “naarmate je rijker bent krijg je veel minder punten van de server.”
dan hebben we het probleem dat we onze punten op alt accounts en in eieren en dragon eggs kunnen opslaan. Wat we moeilijk kunnen tegengaan. Het zou wel een oplossing zijn voor ons probleem.
14 april 2020 om 23:25 #5657ThefunkillerDeelnemerPS
om de bank functie waar je geld bij je sign shops weg kan laten een transactie kosten te geven vind ik niet erg hierdoor voorkom je veelgebruik maakt dit gelijk aan je 10 min inkomst bijvoorbeeld
groet fun
14 april 2020 om 23:49 #5658jeffrey376DeelnemerGegroet allen!
Om te beginnen: mijn excuses voor mijn impulsieve, dreigende en agressieve uitingen in de chat vanavond. Het was niet terecht en hier en daar enigszins ongepast. Het was niet mijn intentie om iemand aan te vallen, maar het frustreert/frustreerde mij mateloos dat er weer een probleem wordt aangekaart dat er voor mij en veel andere spelers niet is. Echter heb ik goed met Heerxtem gesproken en nu snap ik iets meer uit welke hoek het komt. Bij deze dus even mijn visie op de hele situatie.
Er zit een rijke bovenlaag op deze server. Deze spelers hebben dat voornamelijk verdient dankzij farms. Door farms verliezen praktisch gezien alle voorwerpen op de server hun waarde. Ik als bouwer vind dat heerlijk: mooi goedkoop! Echter begrijp ik dat het voor het plezier voor spelers die graag handelen minder efficiënt is. Dat is echter een probleem dat er al jaren is. Toen ik begon op de server was diamond het zeldzaamste en zelfs dat werd toen al voor 1p per stuk verkocht. Wanneer werkt(e) de economie wel? Bij nieuwe updates; als er nieuwe items bij komen die (nog) bijna niet te krijgen zijn. Echter worden deze voorwerpen vaak al snel in grote getale bij elkaar gescharreld of er worden farms voor bedacht. Zo verliezen ook deze items weer hun waarde en is de economie weer op het oude peil.
Van Heerxtem begreep ik echter dat het probleem voor hem (en veel andere rijke spelers) vooral ligt bij de uitdaging: Als je meer dan 5K hebt en je bent al bouwmeester, wat moet je dan nog met punten? Begrijpelijk… Laat ik dit wederom even in twee standpunten zetten:
– 1. De bouwers: Hier val ik zelf onder. Ik bouw gewoon rustig door, koop af en toe wat materiaal en gebiedsuitbreidingen en verder let ik helemaal niet op mijn punten. Het zal mij dus een zorg zijn dat de economie plat ligt.
– 2. De Handelaren: Zij zien geen uitdaging. Er valt niet te handelen, want alles zit al aan de laagst mogelijke prijzen en daarnaast kan je met al die punten ook weinig als je de rank bouwmeester gepasseerd bent.Hieruit concluderend (in mijn visie): Het probleem komt vanuit de handelaren en zij zijn ook de enige die er last van hebben. In het begin zei ik glashard: Niet zo schijnheilig lopen zeiken, eigen schuld en eigen probleem. Inmiddels ben ik het er toch mee eens dat we naar mogelijke nieuwe oplossingen moeten kijken vanuit de server. We willen niet dat mensen de server verlaten omdat ze uitdaging missen, terwijl ze hier altijd met plezier gespeeld hebben.
Dan nu, het moment waar we allemaal op gewacht hebben: de (mogelijke) oplossingen!
– 1. Beperkingen vanaf een bepaald bedrag.
Ik ben het eens met het idee van Halomen4 om het aantal punten dat je per 10 minuten krijgt te verminderen vanaf een bepaalde hoeveelheid punten in ‘je portemonnee’. Als tegenargument wordt gegeven dat mensen dan punten gaan omzetten in blokken of via tweede accounts wegzetten. Dit zou kunnen gebeuren, maar het is eigenlijk ontzettend dom: je ver-ergert namelijk je eigen probleem. Echter is het ook niet echt een oplossing, maar meer een rem. Het aantal punten op de server neemt namelijk nog steeds toe, alleen in mindere mate. Toch lijkt het mij wel een goede toevoeging en als mensen dit gaan omzeilen met tweede accounts of het wegstoppen in items, dan is het hun eigen schuld als er geen uitdaging voor ze is.– 2. Nieuwe ranks/items.
Voor rijke spelers ligt het probleem dus vooral in het niet kunnen uitgeven van hun punten. In de chat werden al verschillende ideeën geopperd over nieuwe ranks, speciale feesthoofdjes, enz. De vraag is alleen: hoeveel ranks komen er dan en welke nieuwe ‘functies’ brengt dat met zich mee? Echter zou het een oplossing kunnen zijn…– 3. Rutgers oplossing: het algemeen verlagen van het aantal punten dat je per 10 minuten krijgt en ranks afhankelijk maken van speeltijd.
Op zich zou ook dit kunnen, maar het is wederom geen oplossing, maar een rem: de rijken blijven namelijk geld krijgen en het niet kunnen uitgeven. Mocht dit plan wel gekozen worden, dan ben ik wel van mening dat we van 5 naar minimaal 3 punten moeten. Dit omdat het teleporteren ook sowieso 3 punten kost.– 4. Het duurder maken van teleporteren, beschermingen en/of de servershop.
Tja… Ik ben een Nederlander en ik hou niet van duur… Toch is het wel een oplossing. Om te beginnen ben ik geen voorstander van het duurder maken van teleporteren, naar mijn idee is het al duur genoeg (als ik ook kijk naar warps en portals). Beschermingen waren vroeger 15p per beschermingsblok meen ik mij te herinneren. Het duurder maken van /expand in nederzettingen zou dus wel een oplossing zijn, net als de prijzen in de servershop… Maar (helaas, er is een maar) is dit ook een lastig punt. Is het namelijk eerlijk tegenover de bouwers op de server? Er zijn namelijk zat bouwers die niet standaard 5000 punten hebben of een dergelijk getal. Ook zij moeten dan nu meer gaan betalen om het probleem van ‘de rijken’ op te lossen. Dat brengt mij op een laatste idee.– 5. Eén speciale rank na bouwmeester.
Deze rank, ik noem hem maar even ‘Rijkaard’, kan je vrijwillig nemen. Je kan er niet meer mee dan als bouwmeester, alleen veranderen er een aantal zaken. Zo zouden we het idee van Halomen kunnen toepassen dat je voortaan minder, of zelfs geen, punten meer krijgt per 10 minuten. Ook de prijzen voor teleporteren, beschermingen en in shops worden dan duurder voor je. Door te upgraden naar deze rank kies je hier vrijwillig voor. Je geeft dus sneller punten uit en zult meer naar de handel moeten kijken. Terug downgraden naar Bouwmeester kan alleen via een personeelslid: bijv. wanneer je echt krap met punten komt te zitten (wat ik niet snel zie gebeuren met meer dan 10K op de teller). Deze rank is dus meer een ‘uitdagings-rank’ voor rijke spelers die graag handelen en beïnvloedt ook geen andere spelers. Wederom kunnen spelers dan nog gebruik maken van een extra account of van punten weggewerkt in items, maar ook dan geldt: ze snijden zichzelf in de vingers.Voor iemand het idee toch oppert: Extra functies/items toevoegen aan deze rank helpt dan niet. Voorbeeld: stel je zou bij het upgraden naar deze rank een speciaal feesthoofdje krijgen. Dan zal een rijke speler met zijn ene account upgraden om vervolgens met al zijn punten, en het feesthoofdje, over te stappen naar het andere account. Hij heeft dan toch het feesthoofdje en de punten, zonder de ‘beperkingen’ van de nieuwe rank. Het is dus echt een VRIJWILLIGE rank die enkel doelt op extra uitdaging.
Dit zijn de oplossingen die ik nu zie met de voor- en tegenargumenten die ik nu zie. Een laatste oplossing zou nog kunnen zijn: het aan banden leggen van farms. Deze veroorzaken naar mijn idee de grootste problemen, maar ik denk niet dat niemand op die maatregelen zit te wachten.
Tot slot wil ik graag benadrukken dat ik van mening ben dat bouwers NIET te leiden zouden moeten hebben onder de handelaren. Er staan hier gewoon twee groepen tegenover elkaar met een andere spel-insteek en daardoor lopen de gemoederen hier en daar wat hoog op. Naar mijn idee zou oplossing 5 hier een goede compromis voor zijn.
Ik hoop dat we hier wat mee kunnen.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey37615 april 2020 om 09:59 #5659halomen4DeelnemerBen ik weer,
De heren hierboven die gereageerd hebben. Hebben duidelijk gezegd het is een rem. Dat is ook de bedoeling voor nu dus dank. Maar we kunnen natuurlijk het item inslaan zoals dragoneggs etc makkelijk tegengaan door de mogelijkheid het item te verkopen aan de server te verwijderen. Of te wel je kan het wel kopen van de server maar niet kopen. Verder wil ik nog even duidelijk zijn over het toevoegen van de ‘punten ban’ dit is een ban die ervoor zorgt dat een speler geen ‘bank/portomonee’ meer heeft, geen punten ontvangt van de server heeft en ook niks kan kopen of verkopen. Hiermee dekken we het misbruiken van een 2de account en het inslaan van een duur item die je later kan verkopen.
Veel dank voor het reageren.Groet,
Ramon15 april 2020 om 10:02 #5660halomen4DeelnemerPs
Ik zou graag een gezamelijk gesprek tegemoet met o.a. rutger, heerxtem, jeffrey en andere belang hebbenden aangezien via het forum niet al te duidelijk is af en toe en berichten verkeerd opgevat kunnen worden
Groet
Ramon15 april 2020 om 13:09 #5661peterb15DeelnemerIk stel voor een nieuwe rank die zorgt dat je geen punten krijgt maar dat je wel gratis mag teleporteren. En dan moet de rank ongeveer 10k punten kosten en dan moet rank gewoon zo “cool” zijn dat iedereen die rank wil bijvootbeeld door een nieuwe naam kleur ofzo.
Met vriedelijke Groet
Peterb1515 april 2020 om 13:14 #5662jeffrey376DeelnemerReactie op Ramon:
Op zich is de punten ban wel een idee, maar naar mijn idee niet perse nodig. Wederom: als mensen hun punten gaan verdelen over meerdere accounts snijden ze zich zelf in de vingers. Ze zijn er dus alleen maar zelf het slachtoffer van (als zij onder de handelaren vallen tenminste).Reactie op Peter: Dat heeft nog geen zin, want als je teleporteren gratis maakt voor deze spelers vererger je het probleem. Ze hebben dan namelijk al helemaal niks meer om punten aan uit te geven en juist daar zijn ze naar op zoek.
15 april 2020 om 14:14 #5663afluffyteddieDeelnemerReactie op Jeffrey,
“Op zich zou ook dit kunnen, maar het is wederom geen oplossing, maar een rem: de rijken blijven namelijk geld krijgen en het niet kunnen uitgeven.”
Alle handelingen die we nu nemen om de punten meer “waard” te laten maken wat rutger heel graag wilt, zal het verschil groter maken tussen de “rijke” en “arme”. Dus dit is een argument tegen een pittig goed deel wat hierboven allemaal genoemg worden. Alle andere dingen van een rank toevoegen zal het probleem ook niet verhelpen, want dan willen de “arme” mensen ook die rank hebben en zijn ze alleen nog verder van de eind rank.
Wat Jeffrey ook zegt is “Toen ik begon op de server was diamond het zeldzaamste en zelfs dat werd toen al voor 1p per stuk verkocht. Wanneer werkt(e) de economie wel?”
De normale MC economie zal altijd zijn dat heel wat items veel en veel makkelijker zijn te krijgen in de “late” game dan op het moment dat je net begint. Heel wat blokken zijn te farmen of makkelijker te krijgen door farms, betere tools, shulkers om te gatheren, elytra noem maar op. Dit heeft het gevolg dat naar mate je het spel speelt je je items veel minder waard gaan voelen, en dus die items veel goedkoper in de winkel gaat zetten. (Example: Mending boeken is heel lastig te krijgen in begin, in het begin vooral vinden door vissen, of geluk met vinden. Een mending boek is aardig lastig en een nieuwe speler zal waarschijnlijk heel wat waarde in zien. Voor oude spelers, en dan hier vooral de gene met een grote villager markt, is een mending niks waard en dit weerspiegel ik in men winkels.
Ik denk dat als er een oplossing moet komen deze niet gefoccused moet zijn op de punten want de punt waarde kan niet dalen of stijgen (5p per 10min) alleen de items kunnen dalen naar mate je farms maakt.
aangezien we te maken hebben met ender dragon eggs als bank en eventuele alt accounts kunnen we geen regels veranderen per rank/speler aangezien met wat hierboven genoemd word te makkelijk is om deze te omzeilen. Dus waar we moeten naar kijken is een oplossing zodat de arme mensen makkelijker kunnen verdienen en de rijke mensen minder verdienen. Aangezien Rutger ook zei is dat “belasting” niet een bepaald positief effect heeft kunnen we dit ook niet toepassen.
Dus ik stel het volgende voor de Inverse belasting stelsel. Ik snap dat het heel rot is voor de mensen om 10% van je inkomen te zien verdwijnen als je een winkel hebt gemaakt.
Het inverse stelsel werkt het tegenovergestelde, in plaats van dat je 10% eraf gaat krijg je 10% erbij. Dit werkt het volgende, stel je verkoopt je eerste dag spullen voor 100p bij elkaar. De server ziet dit en telt er 10% bij op, dus je totale bedrag is 110p voor die week. Maar naar mate je meer gaat verdienen gaat deze 10% steeds kleiner worden, dus de volgende week verdien je 200p, maar alles boven de 200p krijg je nog maar 7.5%.(dus 10% voor de 100p is 10p, dan 7.% van de 100 overige punten is 7.5p, 10+7.5+200=217.5p) 217.5p die week verdient. Zo wordt het verschil tussen de “arme” en “rijke” kleiner zonder dat er punten van iemand worden afgepakt. Dit systeem kan per week of per dag werken en de nummers met procenten kunnen worden uitgewerkt om dit het beste in belans te houden. De punten die je krijgt per minuten kunnen dan iets omlaag om te balanseren dat je meer punten door handelen krijgt. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘[AFGESCHOTEN] Voorstel: minder punten per tien minuten, maar ranks op speeltijd’ is gesloten voor nieuwe reacties.