Normaal gesproken ontwikkel ik iets op de testserver, en dan komt het in één klap op Wereldbouw. Maar voor de highscores in arena’s ging dat niet echt, want het is lastig testen in je eentje. Afgelopen anderhalve week werd dus het systeem op de server zelf opgebouwd, stapje voor stapje, en werden de bugs één voor één eruit gehaald.
Arena’s hebben nu een highscore-systeem. Je kon arena’s al zo programmeren dat ze punten gaven voor bepaalde acties. Nu is er een nieuwe actie toegevoegd: highscores registereren. Als je die actie aanroept, bijvoorbeeld aan het eind van het spel, dan worden alle scores bekeken. Alle teams met een score die goed genoeg is voor de highscores, komen dan op de lijst terecht, en de spelers in die teams krijgen dan een berichtje.
De eerste arena die van dit systeem gebruik maakt is de Goudmijn-arena. Qanrex had deze mijn gebouwd voor Halloween, en 2zqa en ik hebben hem omgebouwd zodat hij nu werkt via het arena-systeem. Bij deze arena is je score het aantal seconden dat je erover deed om door de mijn te komen, en de highscores zijn de laagste scores. (Want een snellere tijd is beter.)
Arenabouwers kunnen zelf instellen of de highscores de laagste of de hoogste scores laten zien. Ook kunnen ze de naam van de score veranderen (bij de Goudmijn heet het “seconden” in plaats van “punten”), en de highscores resetten.
Veel plezier! Als je een leuke arena hiermee gebouwd hebt, kun je mij vragen om hem aan /minigames
toe te voegen.