Wereldbouw › Forums › Algemeen › Tekortkomingen in het arena-systeem
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door Rutger.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2021 om 13:51 #6313UberTeunDeelnemer
Zoals sommigen gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd hard aan het werk om een heus minigame park in elkaar te steken om in de toekomst mogelijke toernooien te kunnen houden. Tot nu toe heb ik het arenasysteem nog niet nodig gehad, maar met de laatste toevoegingen (verschillende varianten van spleef) kwam ik achter een paar tekortkomingen in het arenasysteem. Ik heb hieronder een lijstje gemaakt met suggesties.
– Het kunnen laten neerzetten van andere blokken dan sneeuw zou arena’s ten goede doen. Dit kan bijvoorbeeld door het systeem bij te laten houden welke blokken uit het arenaprogramma komen en deze aan het eind te vernietigen.
– Spelers blokken neer kunnen laten zetten. Al is het enkel sneeuw, dit zou een grote verbetering zijn. (En indien niet alleen sneeuw, later ook de blokken weer weg te halen)
– Het kunnen gebruiken van items in andere blokken (bijvoorbeeld het gebruiken van glowstone in een respawn anchor, maar waarschijnlijk ook het gebruiken van items in ovens en crafting tables)
– Meer dan 12 blokken eroderen tegelijk. Ik snap dat dit is om extreme lag te voorkomen wanneer honderden blokken tegelijk weggehaald worden, maar wanneer arena’s groot worden kan dit zorgen voor honderden regels in het arenaprogramma wanneer (zoals in mijn geval) meer dan duizend blokken weggehaald moeten worden.
– Het kunnen selecteren van een hogere rang statuseffecten. Op dit moment is er enkel een hele lijst met effecten beschikbaar, maar 2e rangs effecten (zoals Speed II) kunnen niet geselecteerd worden. Het lijkt mij handig om hier niet een lijst te geven maar de speler zelf de naam en graad van het effect te laten typen.
– Het kunnen testen van arena’s zonder dat iedereen kan meedoen.
Ik begrijp dat het misschien wat hoge verwachtingen zijn (zeker de eerste 3), maar ik denk dat er zeker verbeteringen mogelijk zijn. Als andere mensen nog suggesties hebben dan zijn die ook meer dan welkom!
– UberTeun
2 mei 2021 om 17:08 #6316afluffyteddieDeelnemerAlvast een reactie van wat ik kan beantwoorden en nog wat functies meer zodat de lijst volledig is. De arena plugin is al een paar keer onder vuur gelegen dus alvast hier de info die ik kan leveren.
– Het kunnen gebruiken van items in andere blokken (bijvoorbeeld het gebruiken van glowstone in een respawn anchor, maar waarschijnlijk ook het gebruiken van items in ovens en crafting tables)
Dit was uitgezet omdat mensen dupe mogelijkheden gevonden hadden (bedded en respawn anchor kunnen misschien wel)
– Meer dan 12 blokken eroderen tegelijk. Ik snap dat dit is om extreme lag te voorkomen wanneer honderden blokken tegelijk weggehaald worden, maar wanneer arena’s groot worden kan dit zorgen voor honderden regels in het arenaprogramma wanneer (zoals in mijn geval) meer dan duizend blokken weggehaald moeten worden.
Dit kan misschien wel verhoogd worden, maar niet naar 1000 ben ik bang. Puur vanwege lagg wat je al zegt.
En nog wat dingen die ik graag erin wil zien:
Teams functies:
– Een max kunnen zetten op het aantal mensen die 1 team kunnen joinen
– Meer Doelscrores, Dat je bijvoorbeeld triggers kan doen als een Team nog maar 1 punt moet
(dit is atm de enigste manier om een IF functie te draaien, misschien kan er gemaakt worden dat er meerdere scoreboards komen waarbij mensen punten aan kunnen geven, Denk aan TDM met score en levens. Waarbij er een event af gaat als die op een bepaalde score komt.
– Eventen richten naar Teams, dus als X trigger af gaat krijgt Team met IDX Event.Trigger functies:
– Een Event kan toepassen op iedereen die X aantal blokken ervan af staat.
(ex: Noteblock gaat af, iedere speler die 10 blokken van event af is, krijgt X Event)Score functies:, (Meer opties om score aan te passen)
De huidige score plus te laten werken met negatieve getallen
Een nieuwe trigger, waarbij je een score kan neerzetten (denk aan score resetten naar 0, als iemand dood gaat)Dit zijn nog wat die ik kan opnoemen
4 mei 2021 om 21:52 #6322RutgerSleutelbeheerderDank voor het opstellen van de lijst!
Blokken laten neerzetten zou inderdaad handig zijn, zowel door spelers als door de arena zelf. Als zo’n blok dan weer weggehakt wordt dan moet er een arenaitem worden gedropt, zodat je geen items kunt spawnen. Ik ga hier wel werken met een witte lijst van blokken, want anders regent het straks methodes om items in te cheaten.
Items gebruiken ga ik ook toevoegen. Volgens mij kon craften al.
Dat blokken eroderen is meer om een singleplayer spleef te maken. Zolang gecheate blokken vanzelf weer verdwijnen aan het einde lijkt een aparte actie mij niet nodig.
2e-rangs-statuseffecten zullen toegevoegd worden.
Arena’s openen zal nooit helemaal stil worden, want arena’s hebben een hoog risico op misbruik. Een arena waarbij alleen inwoners van de nederzetting kunnen joinen zou wel kunnen.
Maximumaantal spelers per team zou handig zijn ja.
Voor een beter scoresysteem moeten we eens overleggen om te kijken wat er nodig is, en hoe dat het beste toegevoegd kan worden.
Acties richten op één specifiek team zal worden toegevoegd.
Scorepunten van een team aftrekken en een score op een bepaald getal instellen zal ook worden toegevoegd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.