Als je een berichtje stuurt in een arena, dan kun je de volgende variabelen gebruiken. Let op dat niet elke variabele bij elke gebeurtenis beschikbaar is; bij “Speler heeft arena verlaten” is er bijvoorbeeld geen aanvaller.
Een voorbeeld:Je hebt {$subjected_player->name} geraakt. Je hebt nu {$attacking_team->score} punten.
Hier raak je een speler (de subjected speler), en jij bent de aanvallende speler (de attacking speler).
| {$subjected_player->name} | Naam van het de speler in kwestie. Wie dat is, hangt af van de gebeurtenis. Het is bijvoorbeeld degene die aangevallen wordt, of degene die de arena binnenkomt. | 
| {$subjected_player->hearts} | Aantal hartjes van de speler in kwestie. | 
| {$attacking_player->name} | Naam van de speler die aanviel. Als een speler geraakt is door een sneeuwbal is dit de gooier, als een speler dood is gegaan dan is dit de moordenaar. | 
| {$attacking_player->hearts} | Aantal hartjes van de speler die aanviel. | 
| {$reading_player->name} | Naam van de speler die het bericht leest; de ontvanger van het bericht dus. Als je een bericht stuurt naar iedereen in de arena, dan krijgt iedereen hier dus een andere naam te lezen. | 
| {$reading_player->hearts} | Aantal hartjes van de speler die het bericht leest. | 
| {$subjected_team->name} | Naam van het team in kwestie. | 
| {$subjected_team->score} | Score van het team in kwestie. | 
| {$attacking_team->name} | Naam van het team van de aanvaller/gooier/moordenaar (afhankelijk van de gebeurtenis). | 
| {$attacking_team->score} | Score van het team van de aanvaller. | 
| {$reading_team->name} | Naam van het team van de speler die het bericht leest. | 
| {$reading_team->score} | Score van het team van de speler die het bericht leest. | 
| {$arena->name} | Naam van de arena. | 
