Hoppers

Wereldbouw Forums Algemeen Hoppers

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5188
    JensNL
    Deelnemer

    Hallo Rutger (en andere medeminecrafters),

    Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met hoppers en ik liep hierbij tegen een probleem aan. Veel mensen hebben dit al eens gemerkt, maar op wereldbouw werken hoppers net anders dan in vanilla minecraft (zonder spigot).
    In spigot zitten 3 instellingen die ervoor zorgen dat hoppers minder vaak check’s uitvoeren, hoppers vervoeren items daardoor per 3 in plaats van per stuk. Dit heeft als doel om de lagg voor de server te verminderen, dat is natuurlijk goed, maar er zijn ook nadelen. Sommige redstone machines werken niet zonder dit gedrag, om hier omheen te werken is het nodig om meer redstone te gebruiken, vaak in de vorm van redstone dust. Redstone dust is vele malen slechter voor de lagg op de server dan hoppers.

    De instellingen waar ik het over heb zitten in de spigot.yml file:
    (voor zover ik op internet uit verschillende sites heb begrepen :P)

    De standaardinstellingen op spigot zijn (zoals hoppers nu werken):
    ticks-per:
    hopper-transfer: 24
    hopper-check: 24
    hopper-amount: 3

    Ik stel voor om deze instellingen aan te passen naar de instellingen zoals ze in vanilla zijn, oftewel:

    ticks-per:
    hopper-transfer: 8
    hopper-check: 8
    hopper-amount: 1

    Misschien is het mogelijk om deze instellingen uit te proberen, om te kijken of er hierdoor (veel) lagg ontstaat. Als dit het geval is kunnen we de instellingen natuurlijk altijd nog terugzetten!
    Het zou heel fijn zijn als de hoppers op Wereldbouw hetzelfde werken zoals in vanilla minecraft!

    Met vriendelijke groet,
    Jens

    #5189
    heerxtem
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik vind dit een goed plan! Veel mensen (waaronder mezelf) hebben hier al problemen mee ondervonden. Ik vind dat dit het waard is om eens uit te proberen.

    #5190

    Proberen kan denk ik ook niet zo veel kwaat Nee, dan is daar ook meteen duidelijkheid over.

    #5192
    JensNL
    Deelnemer

    Hi Rutger,

    Bedankt voor je reactie!
    Checkt een hopper ook voor een private bordje als hij niets transporteert, want anders zou het toch niet heel veel extra lagg moeten opleveren?
    Zouden we het niet kunnen proberen, als het problemen geeft kan het toch altijd nog teruggedraaid worden?

    Groeten,
    Jens

    #5193
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het aangepast, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Hopelijk gaan mensen nu niet opeens massaal hoppersystemen bouwen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.