Het wordt tijd voor een nieuw spawn!

Wereldbouw Forums Algemeen Het wordt tijd voor een nieuw spawn!

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #6924
    tjbs
    Moderator

    Ja goeie, ookal al vind ik de sheriff gebouwen ook wel typisch.

    #6925
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Even de discussie van Discord hier geplakt. πŸ™‚

    jpvnlwn β€” vandaag om 09:34
    Dus een type plains met een langwerpige bergketen op de achtergrond zou perfect zijn

    MrDucky01 β€” vandaag om 09:36

    @Rutger
    ik zou ook wel willen helpen, als dat mag/kan πŸ˜€

    tjbs β€” vandaag om 10:56
    Rutger had het over een savanna maar dan met oak ipv savanna bomen

    MrDucky01 β€” vandaag om 10:59
    een grote boom in het midden kan wel
    dat je een rotonde hebt

    jpvnlwn β€” vandaag om 11:00
    Een savanne met een bergketen is nog makkelijker en die bomen kun je zelf bouwen/planten

    Tylon3T β€” vandaag om 12:03
    op de foto van de kaart van jpvnlwn hebben we zo te zien een meer vlak terrein in de mesa

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:06
    Bedoel je de eroded badlands?

    Tylon3T β€” vandaag om 12:08
    de plaats met al het red sand
    de savanne kan ook goed werken voor een spawn

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:09
    Dat is eroded badlands

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:10
    Ik heb dus ergens anders ook al een langwerpige bergketen in een savanne gevonden die we misschien ook kunnen gebruiken

    Tylon3T β€” vandaag om 12:16
    klinkt leuk

    jpvnlwn β€” vandaag om 12:43
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Qdeam β€” vandaag om 14:08
    noice erg vet
    en die plek is minder ver van het huidige spawn
    heb me niet specefiek aan gemeld maar ik denk dat het duidelijk is dat ik ook mee wil helpen bouwen xd

    tjbs β€” vandaag om 15:09
    In 1.21 worden er delen van de wereld opnieuw geladen. Het heeft volgens mij dus niet zo veel zin om nu al te zoeken…

    Tylon3T β€” vandaag om 15:10
    het terrein zou normaal gelijkaardig moeten blijven ook als het opnieuw wordt gegenereerd
    wel afhankelijk van de aanpassing van rutger aan de terrein generatie

    jpvnlwn β€” vandaag om 15:15
    de seed blijft het zelfde eigenlijk het enige wat er waarschijnlijk gaat gebeuren is dat de verspreiding van trial chambers veranderd word en dat er meer chambers dichterbij de oudere chunks komen

    tjbs β€” vandaag om 15:17
    En toch is het vaker gebeurt dat nieuwe chunks een totaal nieuwe generatie van het terrein maakt. Ik had een keer een vies moeras achter mijn base waardoor ik moest verhuizen…

    jpvnlwn β€” vandaag om 15:18
    mongrove of gewoon moeras?

    Tylon3T β€” vandaag om 15:27
    het hangt inderdaad af van update tot update wat

    MrDucky01 β€” vandaag om 15:39
    ik geloof dat het terrein blijft wanneer de chunks langer dan (in totaal) 50 minuten ingeladen zijn. in dit geval zouden we “oud” 1.20 terrein kunnen gebruiken omdat 1.21 geen effect heeft op de terrein generatie (niet zoals 1.18 had).

    het enige wat er qua terrein zal veranderen is ondergronds, met de trial chambers, maar deze zullen sowieso gegenereerd worden, ook als je langer dan 50 minuten in die chunk zit. dit is omdat deze chambers vaak tussen Y-20 en Y-40 te vinden zijn, wat onder de chunk-hoogte zit wat is ingesteld op Y50

    Qdeam β€” vandaag om 17:31
    jij wilt echt graag een mangrove biom vinden he

    jpvnlwn β€” vandaag om 17:31
    ja zeker

    UberTeun β€” vandaag om 17:48
    als het goed is, is de code van minecraft sinds 1.18 zo gemaakt dat wanneer er nieuwe biomes of andere features worden toegevoegd deze soepel overgaan met al bestaan terrein
    maar alle updates daarvoor was het nog niet zo
    Volgens mij komt dit omdat ze allerlei componenten die het terrein bepalen (zoals biome, hoogte, noise, etc.) nu onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren. Dus als er een nieuwe biome zou worden toegevoegd in een chunk die herladen wordt (omdat ie eerst <50 min geladen was) is het terrein veelal hetzelfde, enkel niet de biome. Er wordt in de komende update geen biome toegevoegd, dus mijn redenatie zou zijn dat er niks in het terrein gaat veranderen
    dus denk het wel safe is om al te zoeken naar een spot toch

    tjbs β€” vandaag om 18:12
    Ik weet niet wat de serversoftware van Rutger veranderd
    Ik ga in ieder geval nog niet zoeken maar ik hou de rest ook niet tegen

    #6934
    dutchGO
    Deelnemer

    Qua plaatsing zou ik het zuiden aanraden. Zoals te zien is op Squaremap is daar de “bewoonde wereld” en is leuk als nieuwe spelers kunnen zien wat er allemaal al gebouwd is. Bijvoorbeeld bij Luchtballon CS naar het zuidoosten.

    #6935
    tjbs
    Moderator

    Ik denk dat het voor nieuwe spelers juist leuker is om snel nieuw en leeg gebied te vinden om te beginnen met spelen. Het ontdekken van nieuwe spawns en de oude gebouwen op de wereld is juist iets wat er later bij iedere speler vanzelf bij komt. πŸ™‚

    #6940
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Gisteren had tjbs al een plek gevonden, en op Discord zag ik niet echt kritiek op die plek. Ik heb op basis van tjbs ontwerp geprobeerd om het terrein een beetje in te delen:

    Suggesties zijn welkom!

    #6941
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Bij de plek met “Landbouw?” kunnen we een molen bouwen, dat verklaart dan waarom het zo groen is.

    Als je iets wil bouwen (ook als het niet op de kaart staat), laat het dan vooral weten!

    #6942
    tjbs
    Moderator

    Dit is wat ik nu heb:

    aFluffyTeddie en jpvnlwn zijn ieder bezig met het maken van een saloon,
    jpvnlwn was ook bezig met een brandweer,
    __nevoB__ stelde voor om het gebied om de spawn mooier te maken,
    cTym leek het leuk om aan het station te werken,
    jpcs en ik willen een gebouw maken voor de sheriff,
    Ik wil best een standaard lay-out en het wegen netwerk aanpakken,

    Daarna moeten er nog stallen, een hoefsmid, landbouw, en winkels maken.

    Ik denk dat we het stukje winkels nog even goed moeten bespreken met iedereen voordat we allemaal een plekje claimen. Ik stel voor om na het pvp event verder te praten over de spawn.

    #6943
    qdeam
    Deelnemer

    ik maak wel wat shops en normale huisjes
    en ik doe de kleine details wel zoals barrels kistjes en wat karren

    #6944
    tjbs
    Moderator

    qdeam, dit is mijn punt. Wacht hier nog even mee. Ik denk dat iedereen zijn of haar eigen shop wil maken dus dit moeten we nog wat beter plannen.

    #6945
    qdeam
    Deelnemer

    wat mist er nog dat ik kan doen?

    #6946
    qdeam
    Deelnemer

    en hoe doen we het met het spawnhuis/plek

    #6947
    Rutger
    Sleutelbeheerder

    Het is handig als mensen vast even bordjes neerzetten met wat ze willen bouwen, dan heeft iedereen vast een plekje. Zondag na het PvP-gevecht kunnen we dan aan de slag. πŸ™‚

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.