Wereldbouw › Forums › Algemeen › Ideeën voor een nieuw spawn
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Rutger.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2018 om 11:09 #5198RutgerSleutelbeheerder
Beste bouwers,
Over een tijdje komt Minecraft 1.13 uit. Dit is de oceaanupdate, met compleet nieuw ontworpen oceanen. Het lijkt ons leuk om dan een nieuw spawn te bouwen.
Wij hebben al wel een paar ideeën over hoe het spawn zou kunnen worden, maar we horen graag jullie meningen. Onze ideeën komen in een berichtje hieronder.
Voor alle duidelijkheid: er komt géén nieuwe wereld. Daar was teveel protest tegen. Wel zullen alle chunks waarin minder dan 20 minuten gespeeld is verwijderd worden. Zo hebben we hopelijk voldoende nieuw terrein, en worden er toch geen bouwwerken vernietigd.
Groeten,
De admins
20 mei 2018 om 11:12 #52002zqaSleutelbeheerderMij lijkt het leuk om het spawn eens een keer in een koud biome te plaatsen. Sneeuw is veel leuker dan regen en het is weer eens wat anders.
20 mei 2018 om 11:53 #5201RutgerSleutelbeheerderMij lijkt het leuk om een Nederlandse havenstad/visserdorp te bouwen, pal naast een of andere oceaan. Past goed bij het oceaanthema.
Verder wil ik dat het nieuw spawn niet verder dan een paar duizend blokjes is van één van de vorige spawns is, zodat de server een beetje één geheel blijft.
20 mei 2018 om 12:02 #5202heerxtemDeelnemerMij lijkt het leuk als we de mall vervangen door een soort marktplaats, een gebied waar je een eigen kraampje/winkeltje kan maken. De mall is nu een beetje saai omdat elk winkeltje op elkaar lijkt. Een marktplaats zou daar verandering in maken.
-heer
20 mei 2018 om 12:05 #5203JensNLDeelnemerHet lijkt mij leuk om de spawn op een (tamelijk klein) eiland te bouwen. Zo is het duidelijk tot waar het spawngebied is. Dit spawngebied kan dan helemaal in 1 thema worden gebouwd (bijvoorbeeld het vissersdorp/havenstad of bijvoorbeeld als tropisch eiland met palmbomen etc. lijkt me ook gaaf)
De zee/oceaan is dan een duidelijke scheiding van het spawn en de rest van de wereld. Per boot kunnen nieuwe spelers dan gemakkelijk en snel op zoek naar vrij terrein, in elke richting ben je binnen een paar minuten vaak wel bij land.Leuk dat jullie de spelers betrekken in het nieuwe thema! Ik ben benieuwd wat voor leuke ideeën er nog meer uit gaan komen!
20 mei 2018 om 13:56 #5204StadsbusDeelnemerMij lijkt Amsterdam (grachten, mooie huizen, winkelstraat) erg gaaf:
Het hoeft niet zo uitgebreid als dat het op het plaatje is, maar als voorbeeld lijkt het mij wel erg leuk 🙂
20 mei 2018 om 15:02 #5205TyropicLidEen spawn in de richting van een vissersstad lijkt mij ook erg interessant.
In mijn hoofd zie ik dan zoiets voor me:
Zo’n soort project lijkt mij persoonlijk een erg leuk idee om te doen met een groep mensen. Zo blijf je dan ook weer bezig zijn met de Aquatic Update.
21 mei 2018 om 09:45 #5206JensNLDeelnemerDit hebben we gister op de server al besproken, maar ik zal het voor de volledigheid ook even hier neerzetten:
We hadden het over de mogelijkheid om spawn op een mushroom island te bouwen. Groot voordeel is dat er geen mobs spawnen, dus nieuwe spelers kunnen niet zomaar worden aangevallen. Het nadeel is dat we het hele eiland behoorlijk zullen moeten verbouwen (mycelium is heel lelijk ;p)
Het gras is heel groen op een mushroom island, dus het lijkt mij wel vet om dan een tropisch thema te nemen, maar natuurlijk kan het vissersdorp thema hier ook (het lijkt er op dat hier veel interesse voor is, geloof ik ;))Ik ben benieuwd wat eruit komt! Nu al zin in een nieuw spawn!
21 mei 2018 om 13:18 #5207TyropicLidDat is echt een vet idee!
21 mei 2018 om 13:20 #5208JaySpitsDeelnemerWat nou als we dat ‘Amsterdam’ doen, dan alle servergebouwen in 1 gebouw (Spawn arena etc) En dan de als mall de grachtenpanden te doen, of wat heer zei kraampjes wie je er makkelijk bij kan bouwen zodat er ruimte is voor iedereen.
21 mei 2018 om 16:48 #5209RutgerSleutelbeheerderEen mushroomeiland gaat helaas niet lukken, de dichtstbijzijnste is ruim 10000 blokken ver.
Het idee om geen Mall te bouwen, maar meer een soort binnenstad lijkt mij leuk. Ook een eiland vind ik een goed idee.
JaySpits: hoezo moeten het spawngebouw en de arena in één gebouw gezet worden? (Niet voor of tegen, ik zie alleen geen argumenten in je bericht. 🙂 )
23 mei 2018 om 11:56 #5211JensNLDeelnemerHallo,
Eerlijk gezegd vind ik een afstand van 10.000 blokjes best meevallen.
Voordeel vind ik dat er dan minder oude gebouwen in de buurt zijn, al het terrein zal waarschijnlijk nieuw zijn, (op 5000 blokjes zat 2zqa’s base nog een beetje in de weg toch?).
Een afstand van 10.000 blokjes is prima te bereizen. Het lijkt mij leuk om hiervoor een ‘hogesnelheidsspoorlijn’ in de nether aan te leggen (daar is het dan maar 1.250 blokjes). Met een boot op ijs heb je die afstand in 33 seconden afgelegd 😉Ik denk dat het mushroomisland misschien toch nog wel een optie is…
Maar als jullie het toch te ver vinden is een andere biome natuurlijk ook prima 😉Groetjes,
Jens24 mei 2018 om 19:22 #5212RutgerSleutelbeheerderIk heb graag dat de wereld een beetje één geheel blijft. Dat er al wat gebouwd is in de buurt vind ik juist leuk, zolang het maar niet te vol wordt.
Uiteraard, als de meeste spelers liever een spawn veel verder weg willen dan vind ik dat ook prima, maar zelf vind ik het niet ideaal.
28 mei 2018 om 17:26 #5218JaySpitsDeelnemerAanvulling: Op dit moment heb je de gebouwen van de spawn best ver uit elkaar liggen, stel je maakt de mall voor de uitgang van de spawn zouden er veel meer bezoekers komen.
Dus stel je hebt een spawngebouw en daarvoor maak je een ‘markt’ heb je meer kans dat mensen spullen kopen bij de mall.10 juni 2018 om 12:37 #5241RutgerSleutelbeheerderSchets voor het nieuwe spawn:
Idee was om het een beetje overzichtelijk te houden. Je spawnt op het plein, of misschien in een gebouwtje ernaast. Omdat het plein aan zee ligt, zie je direct hoe je weg kunt varen. De binnentuin is denk ik leuk voor evenementen (je kunt de tuin afsluiten).
Kan iedereen zich een beetje in dit idee vinden (plein aan zee met een paar straatjes)? Opmerkingen/suggesties zijn welkom.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.