Hallo Rutger (en andere medeminecrafters),
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met hoppers en ik liep hierbij tegen een probleem aan. Veel mensen hebben dit al eens gemerkt, maar op wereldbouw werken hoppers net anders dan in vanilla minecraft (zonder spigot).
In spigot zitten 3 instellingen die ervoor zorgen dat hoppers minder vaak check’s uitvoeren, hoppers vervoeren items daardoor per 3 in plaats van per stuk. Dit heeft als doel om de lagg voor de server te verminderen, dat is natuurlijk goed, maar er zijn ook nadelen. Sommige redstone machines werken niet zonder dit gedrag, om hier omheen te werken is het nodig om meer redstone te gebruiken, vaak in de vorm van redstone dust. Redstone dust is vele malen slechter voor de lagg op de server dan hoppers.
De instellingen waar ik het over heb zitten in de spigot.yml file:
(voor zover ik op internet uit verschillende sites heb begrepen :P)
De standaardinstellingen op spigot zijn (zoals hoppers nu werken):
ticks-per:
hopper-transfer: 24
hopper-check: 24
hopper-amount: 3
Ik stel voor om deze instellingen aan te passen naar de instellingen zoals ze in vanilla zijn, oftewel:
ticks-per:
hopper-transfer: 8
hopper-check: 8
hopper-amount: 1
Misschien is het mogelijk om deze instellingen uit te proberen, om te kijken of er hierdoor (veel) lagg ontstaat. Als dit het geval is kunnen we de instellingen natuurlijk altijd nog terugzetten!
Het zou heel fijn zijn als de hoppers op Wereldbouw hetzelfde werken zoals in vanilla minecraft!
Met vriendelijke groet,
Jens