Sinds een maand ben ik verhuisd, en dat levert altijd een hoop werk op. Eén klusje zag ik alleen niet aankomen.
De hoeveelheid post voor de vorige bewoner die ik mag terugsturen. Meerdere keren per week er wel reclame binnen voor de vorige bewonen. Alleen vandaag was de oogst al een brief van ICI Paris XL en het “Jij & Wij-magazine: jouw magazine van pensioenfonds detailhandel”. (“Het is belangrijk dat mensen hier zichzelf kunnen zijn” – Verkoopadviseur UNTAG Julia Hermans. “Mijn moeder. Zij is mijn steun en toeverlaat” – Saud Jamal, winkel The Other Guys in Amsterdam. Verder in dit nummer: nog 20 clichés die je niet wil lezen.)
Nou heb ik waarschijnlijk net de pech dat mijn voorganger een bewoner was die in de detailhandel werkt en op alle denkbare reclamefolders geabonneerd was, maar er zijn vast meer mensen met dit probleem. Daarom mijn voorstel voor PostNL:
Jullie hebben al een handige verhuisservice. Biedt daarnaast ook een verhuisd-service aan. Alle post die naar mijn adres gaat, maar gericht is aan mevrouw Huppeldepup, sturen jullie direct retour afzender. Hoeft niet bezorgd te worden in mijn brievenbus. Ik heb geen idee waar ze nu woont, ik ken haar niet.
Dit systeem kan helemaal veilig: via de app hebben jullie al gecontroleerd dat ik hier woon. Het is dus niet mogelijk dat ik voorkom dat iemand ooit nog post ontvangt.
Dus ik zou zeggen: ga ervoor! Mijn dank zal groot zijn.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.