Gewoon_Amber

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Een nieuwe economie #5257

    Het lijkt me allemaal super tof en leuke ideeën. Dan denk ik dat er voor sommige weer wat actie in komt ook.

    Groetjes

    In reactie op: Een kritische blik op het teleporteersysteem #5220

    Beste Rutger,

    Alles komt eigenlijk neer op het “closer” maken van de community, zorgen dat mensen meer en dichter bij elkaar en bij de spawn komen te wonen. Dit is het begin en eindpunt zoals ik begrijp uit dit en de vorige berichten. Hierop wilt u dus als het mogelijk is een oplossing zo te zien.

    Zondag 27 mei postte u hierbij het bovenstaande bericht. Waarop Heerxtem, Tyropic en ikzelf (Gewoon_Amber) s’avonds erover gedacht en gediscussieerd hebben. (Dit is terug te vinden op discord, 27-5-2018. Begint rond 22.31). Ik zal hieronder het samengevatte idee(en) verwerken.

    Om te beginnen zijn we erg blij met hoe het teleport systeem momenteel in elkaar zit en wat de mogelijkheden van nu zijn. Er zijn vele soorten en manieren om op plekken te komen waar je graag zou willen komen. Hierbij ook niets op aan te merken of aan te passen vinden we zelf.

    Om een hechtere community te maken en meer steden te krijgen moet er echt heel veel gebeuren. Dit gaat u ook nooit helemaal voor elkaar krijgen. Er zijn altijd mensen die in kleine groepen willen werken of simpel weg gewoon alleen. Hierbij als voorbeeld Tyropic. Als je iedereen bij elkaar wilt laten wonen of gewoon dicht bij elkaar is er maar 1 manier. Een nieuwe wereld. Anders zult u het nooit voor elkaar krijgen. Er is al eerder een discussie geweest over een nieuwe wereld wel of niet. Hierbij is uiteindelijk besloten om het niet te doen. ( Hierbij te verwijzen naar https://rutgerkok.nl/minecraft/2018/01/twee-interessante-discussies/#more-5134 )
    Het aller grootste nadeel aan een compleet nieuwe wereld, is dat vele spelers niet meer terug zullen komen. Dit is alles behalve de bedoeling. De spelers zijn het belangrijkste op de server, want als er geen spelers zijn is er helemaal geen community.

    Ik heb eigenlijk twee vragen aan jullie:
    Is dit het ideale systeem, of kunnen wij het beter doen? Als je teleporteren gemakkelijker maakt, gaan mensen verder van elkaar wonen. Er ontstaan dan minder steden en communities. Als je teleporteren moeilijker maakt, dan gaan mensen meer op elkaars lip leven, wat ook niet altijd handig is.

    Het teleporteren makkelijker maken moet je absoluut ook niet doen naar onze mening.
    Als je het teleporteren lastiger gaat maken, gaan mensen echt niet op elkaars lip zitten. Dan gaan mensen juist vanaf de plek waar ze beginnen of zijn, op andere manieren reizen. Hierbij zullen mensen ook automatisch dichter bij elkaar komen en blijven. Want dan hoeven ze minder punten te Besteden aan het teleporteren. Dus het teleporteren lastiger maken, of misschien iets duurder, zal waarschijnlijk geen slecht idee zijn. Alleen moet je dan gaan bedenken over hoe je dat het best kan aanpakken zonder dat je mensen wegjaagt.

    Voor als er een nieuw systeem moet komen: hoe kunnen we zo’n systeem invoeren? Het zou niet ok zijn als alle bestaande gebouwen onbereikbaar worden. We kunnen dus niet zomaar alle homes of portalen opheffen, bijvoorbeeld.
    Wat mij inderdaad geen optie lijkt is het totaal opheffen van de teleportatie mogelijkheden. Daardoor word het voor sommige mensen onmogelijk om dingen te kunnen ondernemen door verre afstanden.

    Ons beginnend idee was: Wat als je het aantal punten dat je krijgt bind aan de rank die je heb. Begin je? Kom je makkelijk aan punten, maar hoe hoger je rank is, hoe minder punten je krijgt. Hierbij moet je dus als hogere rank meer zelf gaan doen om punten te verdienden.

    Hierop hebben we verder gediscussieerd en kwamen we met de volgende dingen.

    Doordat je altijd zo hoog mogelijke rank wilt zijn blijf je upgraden. En zeker als je bepaalde zaken van de volgende rank nodig heb om verder te komen in het spel. Hierbij zou het dus ook een optie zijn om de ranks nog meer gewild te maken zodat mensen niet expres blijven hangen voor de punten.

    Een voorbeeld: de tijden dat je punten krijgt blijven hetzelfde maar het aantal punten voor de ranks worden gewijzigd (Dit hieronder is alleen een voorbeeld)
    Bezoeker per 10 min: 10 punten
    Speler per 10 min: 10 punten
    Speler+ per 10 min: 10 punten
    Speler++ per 10 min: 8 punten
    Vaste gast per 10 min: 6 punten
    Veteraan per 10 min: 5 punten
    Bouwmeester per 10 min: 4 punten

    Omdat vele mensen dan toch tekort zullen komen in de punten kan er een alternatief komen om toch aan de gewilde punten te komen buiten het puntensysteem om. Hierbij is een voorbeeld wat eerder genoemd is, “item van de dag”. Dit betekend dat je bij de server shop elke dag een ander item kan verkopen. Dit zal wel betekenen dat dit niet van tevoren bekend is welk item dit is. Het is ook weer net niet de bedoeling dat dan iedereen gaat verzamelen een paar dagen van tevoren en dan ineens alles verkoopt. Dat zou iets te makkelijk zijn. Mensen zullen ook meer online moeten zijn om de items te verzamelen en verkopen. En natuurlijk om de punten te krijgen van de server.
    Doordat je mogelijk wat minder punten krijgt is het ook belangrijker om handel te drijven met andere mensen. Hierbij hopelijk ook dat mensen meer bij elkaar gaan zijn.

    Een andere mogelijkheid om meer punten te verdienen is een wekelijks event waarbij je meer punten kunt verdienen/winnen. (Ook dit is eerder vernoemd/besproken). Bijvoorbeeld dat je het dubbele aantal punten verdient met het online zijn tijdens een event? En dan nog de grote hoofdprijs.

    Als geen van deze bovenstaande ideeën gebruikt kunnen worden is er ook nog een ander idee. Dat je alleen punten kunt verdienen als je met meerder mensen in 1 dezelfde nederzetting online bent. Het enige nadeel hieraan zal zijn is, dat je nooit een mogelijkheid heb om echt voor jezelf te spelen. Want die mensen zijn er ook zeer zeker.
    Dit zal alleen wel 1 van de beste ideeën zijn als je mensen echt bij elkaar wilt krijgen. Je kan dit natuurlijk wel combineren met het item van de dag, dan heb je nog een alternatief voor de punten te verdienen.

    Bij deze wijzigingen van b.v de punten zou het ook kunnen dat teleporteren duurder gemaakt zou worden. Zoals ook een keer eerder besproken. Als je hoger in rank bent is het meestal ook vanzelfsprekend dat je meer punten heb dan de beginnelingen. Hierbij moet het verhogen van de teleportatie kosten geen probleem moeten zijn.

    Dit is zoal wat we besproken hebben. Heeft u verder vragen over de ideeën horen we het graag. Er is natuurlijk altijd mogelijkheid tot verder discussiëren.

    Met vriendelijke groeten de discussie houders,
    Tyropic, Heerxtem (Cyrille) en Gewoon_Amber (Amber)

    In reactie op: Hoppers #5190

    Proberen kan denk ik ook niet zo veel kwaat Nee, dan is daar ook meteen duidelijkheid over.

    In reactie op: Assosiaal gedrag mr_soepkip #4755

    Erg bedankt en een vijne dag verder?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)