Nieuw arenasysteem

Er zijn een paar belangrijke veranderingen aan arena’s doorgevoerd. Vanaf nu horen arena’s bij een nederzetting. (Alle oude arena’s moesten hiervoor wel verwijderd worden.) Dit is gedaan zodat je zelf kunt bepalen hoe het terrein eruit ziet.

Het instellen van een arena werkt nu ook anders. Het is nog steeds zo dat je kunt instellen dat bij een bepaalde gebeurtenis (bijvoorbeeld: een speler gaat dood) bepaalde acties uitgevoerd kunnen worden (bijvoorbeeld: de speler houdt zijn of haar spullen, maar wordt uit de arena gezet). Alleen: de lijst met acties waaruit je kunt kiezen is nu (hopelijk) logisch. Bij de gebeurtenis “Arena gaat uit” staat de actie “Zet speler uit arena” niet meer in de lijst: als de arena uit gaat, gaat iedereen toch sowieso al uit de arena gezet!

Er is nu ook een leuk systeem om kisten automatisch bij te vullen. Je kunt bepaalde kisten aanwijzen, en in die kisten zullen dan automatisch spullen verschijnen. Deze spullen kun je niet uit de arena meenemen: dan verdwijnen ze.

Het doel is om minigames te gaan ontwerpen met dit arenasysteem. Heeft er iemand ideeën voor minigames? Zo ja, plaats ze dan hieronder, en ik zal kijken of we dat minigame in Wereldbouw kunnen bouwen. Ik wil het arenasysteem nog verder uitbouwen, dus ik hoor graag wat er nog mist.

Ander nieuws

  • Tab-complete werkt nu weer goed.
  • De Topographica-kaart geeft nu ook terrein uit Minecraft 1.12 weer. Hij is nu nog bezig met tekenen, maar hopelijk duurt dit niet al te lang nog.
  • We zijn bezig met het benoemen van nieuwe helpers! Binnenkort plaats ik een berichtje op de site over wie het geworden zijn.

Geef een reactie