Kippengekte 2.0

2zqa heeft net 730 kippen opgeruimd. Deze beestjes zaten opgesloten op een oppervlak van twee vierkante meter. Ze hebben de server gigantisch vertraagd.

De verantwoordelijke speler is nu verbannen. De speler had een constructie gebouwd waar de eieren die de kippen leggen automatisch worden gebruikt om nieuwe kippen te spawnen. Deze kippen leggen ook weer eieren, enzovoort. Zo verdubbelt het aantal kippen zich steeds. Het is streng verboden dit soort farms te bouwen. Van de regelspagina: “Hou het aantal bewegende dingen (van kip tot koe, van zombie tot redstone machine) enigszins beperkt: deze maken de server nogal traag.” Deze farm was ontworpen om precies het tegenovergestelde te doen.

Dit is niet de eerste keer dat kippen problemen opleverde. De vorige keer veroorzaakte deze beesten een complete economische crisis.

31 reacties op “Kippengekte 2.0

  1. ik ben te vertrouwen. ok dus als ik een tolpoort ergens bouw kan ik tol vragen? ik wil trouwens alleen inzicht hebben in de technische zaken en rutger kan jij aan marijn dan vragen of ik moderator mag zijn?
    alvast bedankt

    1. Niet op technisch gebied, maar de spelers zijn hard bezig met mooie gebouwen, zoals het nieuwe winelcentrum.

      Mijn plannen voor de korte termijn: Ik wil nog kijken of het mogelijk is ook dingen als minecarts en boten aan elkaar te knopen met een touwtje. Daarnaast moet de nametag gefixt worden: het uitroepteken moet hetzelfde werken als bij spawneieren. Er moet een /report commando komen dat een berichtje stuurt naar alle mods en admins. Er moet een /announce commando komen voor mods en admins om een berichtje naar alle spelers te sturen.

      Voor de langere termijn kun je kijken naar de wereld (Minecraft 1.7 krijgt een nieuwe terrein generator: wat doen we?), naar een systeem voor tolpoorten en een systeem om kleine ruimtes te verhuren voor andere spelers.

      1. ik zou niet de tolpoorten doen want dat schikt juist spelers af.
        trouwens cool dat idee van die boten en carts. ok
        hey kan je me op de hoogte houden?(bedoel op zowel technisch als op sever gebied)
        en mij ook een beetje uitleggen wat alles betekent(bedoel op technisch gebied)?

    1. Het is gewoon een ruzie tussen twee spelers. Het maakt niet zoveel uit wat er precies gebeurd is, het is geen moordzaak. Belangrijkste is dat het weer is opgelost en dat beide spelers in vrede kunnen leven.

  2. hey nog een vraagje over de kippengekte: ik zat op 6augustus op de sever en hij bleef vastlopen en reageerde niet meer maar ik heb op de sever altijd 3verbinding streepjes en op single mode had ik geen problemen hoe kan dat?

  3. hey wanneer kom je weer eens online? want dan moet je mijn veilinghuis (/warp rechtzaal/veilingzaal) ja ik had het eerst ontworpen als rechtzaal en veilingzaal

  4. hey hebben jullie niet een plug-in dat je kan zien of er op een plek meerdere mobs zijn? en kunnen jullie niet een plug-in maken dat je een limit hebt voor kippen spawnen?

    1. Dat kan zeker, maar het is weinig werk om zo nu en dan de boel op te ruimen. Daarnaast zou je door het meevoeren van een kudde schapen iemand anders dieren kunnen despawnen.

      We hebben wel wat hulpmiddelen: in het F3 scherm kun je zien hoeveel entities er zijn. Met /difficulty 0 (mod/admin) kunnen alle monsters tijdelijkworden uitgeschakeld. Met /butcher (mod/admin) kun je dieren snel weghalen. Met F3 + c (tien seconden ingedrukt houden) krijg je een lijst van alle entities in de buurt, inclusief hun coördinaten.

Geef een reactie